در یک بازه‌ی 15 ماهه، ویندوز 8 صد میلیون نسخه کمتر از ویندوز 7 به فروش رفته است

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هرچند بسیاری از کاربران در حال خرید نسخه‌ی جدیدی سیستم‌عامل ویندوز، یعنی ویندوز 8 هستند، اما فروش این سیستم‌عامل هنوز به ویندوز ۷ نرسیده است. مطمئنا بسیاری از کاربران و علاقمندان به دنیای فناوری با این حقیقت که ویندوز 7 محبوبیت نسبتا بیشتری در مقایسه با ویندوز 8 دارد، آشنا هستند، اما اخیرا آماری منتشر شده است که این اختلاف را به روشنی نمایش می‌دهد.
تبلیغات

براساس آمارهایی که در بک بازه‌ی 15 ماهه و براساس داده‌های فروش خود ردموندی‌ها به ثبت رسیده است، ویندوز 8 در این بازه‌ی زمانی به میزان 100 میلیون نسخه کمتر از ویندوز 7 فروش رفته است.

مایکروسافت امروز اعلام کرد که ویندوز 8 به آمار فروش 200 میلیون نسخه دست یافته است، هرچند این دو سیستم‌عامل در شش‌ماهه‌ی ابتدایی نرخ رشد برابری داشتند، اما پس از گذشت مدت زمانی سرعت رشد ویندوز 8 نسبتا کاهش یافت.

اطلاعاتی در مورد علت کاهش رشد فروش ویندوز 8 منتشر نشده است چرا که مایکروسافت این اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهد. همانطور که در نمودار مورد نظر نیز مشاهده می‌کنید، ویندوز 8 در بازه‌ی شش ماهه، موفق به فروش 100 میلیون نسخه شده است، در طول 15 ماه ابتدایی این میزان تنها به 200 میلیون نسخه افزایش یافته است. می‌توان یکی از عوامل اساسی این کاهش فروش را کم‌رونق شدن بازار فروش پی‌سی‌ها در سال 2013 عنوان کرد که انگیزه‌ای را برای کاربران به منظور بروزرسانی برای ویندوز 8 باقی نگذاشته است.

Windows8Sale

ویندوز 7 در تاریخ 22 اکتبر سال 2009 به بازار عرضه شد و پس از یک سال از زمان عرضه آن، مایکروسافت اعلام کرد که در عرض 12 ماه، 240 میلیون نسخه ویندوز به فروش رسانده است. در ژانویه 2011 نیز مایکروسافت خبر از فروش 300 میلیون نسخه از سیستم‌عامل ویندوز را داد.

ویندوز 8 در 26 اکتیر 2012 قدم وارد بازار شد. آمار مربوط به این سیستم‌عامل در یک بازه‌ی 15 ماهه فروش، 200 میلیون نسخه بوده است.

اما مایکروسافت در آینده چه خواهد کرد؟ مایکروسافت به انتشار بروزرسانی برای ویندوز 8 ادامه خواهد داد، چنانه ویندوز 8.1 منتشر شده و اولین بروزرسانی نیز در ماه‌های آتی به بازار عرضه خواهد شد. شاید این بروزرسانی‌ها تا زمان آماده‌سازی ویندوز 9 ادامه یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات