تماشا کنید: یک طرح واقع‌گرایانه‌ی مفهومی از iWatch اپل

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
شاید iWatch شایسته‌ترین محصول اپل برای دریافت لقب پرحاشیه باشد، چراکه هر روز شاهد انتشار اخبار متعددی در مورد پروسه‌ی ساخت، طراحی و سایر موارد حاشیه‌ای در مورد این ساعت‌هوشمند هستیم. اپل در پروسه‌ی تولید این محصول با مشکلات فراوانی دست به گریبان است که برخی اخبار حتی کاهش بازده تولید آن را به زیر 50 درصد عنوان کرده‌اند. با گذشت هر روز عطش کاربران برای مشاهده‌ی محصول منحصربفرد نیز افزایش می‌یابد که این علاقه در طرح‌های مفهومی منتشر شده از این محصول متجلی است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به جدیدترین طرح ارائه شده داشته باشیم.
تبلیغات

با توجه به این که اپل تا این لحظه موضع‌گیری رسمی و خاصی در قبال ساعت‌هوشمند خود، iWatch است، انجام نداده، اما طرفداران و علاقمندان به محصولات کمپانی اپل، در ویدئوها و تصاویر متعددی برداشت‌های خود از این محصول را در اختیار سایرین قرار داده‌اند.

در ادامه می‌توان یکی از آخرین ویدئو‌های موجود در این زمینه را مشاهده کنید. در این ویدئو می‌توان نحوه‌ی عملکرد این ساعت‌ هوشمند را در قالبی واقع‌گرایانه‌تر نسبت به سایر نمونه‌های موجود مشاهده کرد.

لینک دانلود ویدئو

این ویدئو توسط یکی از برترین طراحان صنعتی ساکن سن‌فرانسیسکو با نام تاد‌ همیلتون خلق شده است که ترکیبی از ساختار و الگوی طراحی مورد استفاده در دست‌بند هوشمند نایک، فوئل‌بند و استفاده از رابط‌کاربری مینی‌مال iOS 7 اپل است.

همیلتون ایده‌ی خلق چنین طرحی را برگرفته از یک نمونه‌ی دیگر طراحی شده عنوان کرد که سال گذشته با ظاهری مشابه در فضای اینترنت منتشر شده بود. وی در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

طرح موجود در زمان خود بسیار قابل توجه بود و بسیاری را متحیر ساخت که خود من نیز از جمله‌‌‌ی این افراد بودم. این دست‌بند ویژگی خاصی دارد و آن قابلیت بالای آن برای استفاده در امور روزمره است. این طرح تا حدودی برگرفته از الگوی طراحی دست‌بند هوشمند نایک است که فاکتور‌های برجسته‌ی رابط‌کاربری iOS 7 نیز در آن ادغام شده است.

این طرح نه‌تنها سهولت استفاده از ساعت‌هوشمند را در این حالت نمایش می‌دهد، بلکه کاربران نیز قادر خواهند بود تا از طریق این طراحی و نحوه‌ی نمایش محتویات سیستم‌عامل، به بهترین شکل محتویات نمایش داده شده را در ساعت‌هوشمند خود مشاهده کنند.

با توجه به اینکه تیم‌کوک خود از دست‌بند نایک استفاده می‌کند، می‌توان ظهور محصولی با چنین ظاهری را بیش از پیش امکان‌پذیر عنوان کرد. مطمئنا استخدام طراح فوئل‌بند توسط اپل نیز بهترین دلیل برای افزایش گمانه‌زنی‌ها برای به‌کارگیری استخوان‌بندی محصول نایک در iWatch اپل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات