اپل استارت‌آپ SnappyLab را تصاحب کرد

یک‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل استارت‌آپ SnappyLabs را از آن خود کرد. این استارت‌آپ، اپلیکیشن SnappyCam را برای تلفن‌های‌هوشمند آیفون توسعه داده است. Snappylabs توسط جان‌ پاپاندریوپولوس در شهر ملبورن استرالیا بنا گردیده؛ وی این کمپانی را به تنهایی گشوده و اپلیکیشن مورد نظر را نیز به شخصا توسعه داده است.
تبلیغات

پاپاندریوپولوس دارای مدرک دکترا از دانشگاه ملبورن می‌باشد. اپلیکیشن وی قادر است تا با استفاده از تمام رزولوشن ممکن در دوربین‌های آیفون، تصاویری را با نرخ 20 تا 30 فریم بر ثانیه ثبت کند که بسیار سریع‌تر از سرعت اپلیکیشنی خواهد بود که اپل در آیفون تعبیه کرده است.

اولین نشانه‌ها از خرید این استارت‌آپ با توقف فعالیت وب‌سایت این کمپانی و همچنین حذف اپلیکیشن SnappyCam از اپ‌آستور آشکار شد. پس از آن برخی منابع، خرید این کمپانی توسط اپل را اعلام کردند؛ در حالی که سایر کمپانی‌های موجود نیز برای تصاحب این استارت‌آپ ابراز علاقه کرده بودند. با توجه به عدم اعلام نظر رسمی اپل در این زمینه، هنوز جزئیاتی در مورد نحوه‌ی خرید و توافق صورت گرفته منتشر نشده است.

می‌توان پست دوست پاپاندریوپولوس در فیس‌بوک، مبنی بر تبریک خرید به وی را گواهی بر این مدعی دانست که استارت‌آپ وی توسط اپل خریداری شده است؛ هر چند وی سریعا این پست را از حساب کاربری خود حذف کرد.

استفاده از فناوری جالب‌توجه این استارت‌آپ در زمینه‌ی عکاسی بسیار جالب توجه است؛ چراکه این کمپانی با فناوری خود توانایی استفاده از ظرفیت سخت‌افزار موجود را افزایش داده است. از این‌رو اپل با خرید این کمپانی، علاوه بر تصاحب فناوری‌های توسعه یافته در آن، متخصصان شاغل روی این فناوری را نیز به تیم توسعه‌ی خود اضافه کرده است. اپل با تصاحب این کمپانی‌ کوچک قادر است فناوری‌های خلاقانه و نوآور را در کنار افرادی که به این کمپانی می‌پیوندند را بصورت یکجا تصاحب نماید؛ این سیاست بسیار عاقلانه‌تر از استخدام متخصصان و اضافه کردن آن‌ها به تیم کاری است.

SnappyInt

SnappyCam پس از ورود به اپ‌استور با قیمت یک دلار عرضه شد که در فاصله‌ی کوتاهی رتبه‌ی اول اپلیکیشن‌های پولی اپ‌استور را در 9 کشور از آن خود کرد. موفقیت این اپلیکیشن منجر به تأسیس شرکتی با نام SnappyLab شد.

پاپاندریوپولوس سپس موفق به ایجاد روش جدیدی برای تبدیل گسسته‌ی کسینوسی در تصاویر با فرمت JPEG شد که می‌توان این روش را به اختراع مجدد JPEG لقب داد. وی با یافتن الگوریتمی جدید، روش بهینه‌تری را برای ساخت تصاویر با فرمت JPEG در ابزارهایی با معماری پردازنده‌های ARM یافته است. وی برای انجام این تغییرات، در حدود 10,000‌ خط برنامه‌نویسی سطح پایین در زبان اسمبلی و 20,000 خط برنامه‌نویسی در زبان C به انجام رسانده است؛ در حالی که اپلیکیشن SnappyCam مشتمل بر 50,000 خط کد در زبان Objective C‌ است.

پاپاندریوپولوس با انجام تغییراتی در کدهای اسمبلی و اختراع روشی نوین، راه بهینه‌تری را برای فشرده سازی تصاویر با فرمت JPEG، در ابزارهایی با معماری پردازنده‌های ARM یافته است.

با تصاحب این کمپانی کوچک، اپل قادر است محصولات خود در زمینه‌ی دوربین و عکاسی را بسیار قوی‌تر از پیش کرده و رقبای خود را به چالش بکشد. همانطور که می‌دانید عکاسی و استفاده از دوربین در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، به یکی از اصلی‌ترین کاربردها و معیارهای انتخاب این ابزارها تبدیل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات