اسناد فاش شده از فاکس‌کان نشان می‌دهند: آیفون 6 در دو سایز متفاوت روانه بازار خواهد شد

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکس‌کان، کارخانه تولیدکننده محصولات اپل در چین، هر از چند گاهی به منبع شایعات محصولات آینده این شرکت تبدیل می‌شود. براساس اطالاعاتی که اخیرا از درون فاکس‌کان به بیرون درز کرده، اپل قصد دارد، آیفون بعدی را در دو سایز متفاوت 4.7 و 5.7 اینچ تولید کند.
تبلیغات

پیش از این، خبرگزاری‌های مهم مانند وال استریت ژورنال به تلاش اپل برای ساخت آیفون در سایزهای مختلف اشاره کرده بودند. برخی نیز اعلام نموده بودند که هرچند  آیفون در سایزهای مختلف در حال آزمایش است، اما نهایتا اپل، آیفون 6 را در یک سایز روانه بازار خواهد کرد.

حال براساس پستی در شبکه اجتماعی میکرو بلاگینگ چینی Weibo که ادعا می‌کند منبع خبر آن، چندین کارمند فاکس‌کان است، اپل قصد دارد تا آیفون 6 را در دو سایز متفاوت 4.7 و 5.7 اینچ روانه بازار کند. 5.7 اینچ به معنی ورود اپل به دنیای فبلت‌ها است!

اپل بهترین سایز برای تلفن هوشمند را 4 اینچ می‌دانست و دلیل اصلی آن را نیز سهولت در استفاده و دسترسی به تمام بخش‌های صفحه نمایش در زمان استفاده با یک دست بیان می‌کند. این تفکر کاملا صحیح است، اما یکی از دلایل موفقیت ابزارهای اندرویدی سایز بزرگ‌تر صفحه نمایش آنها است. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تجربه وب‌گردی، مطالعه متون، اجرای بازی‌ها و بسیاری از اپلیکیشن‌های مرتبط با محتوا در صفحه نمایش بزرگ‌تر به مراتب‌تر جذاب‌تر و کاربردی‌تر است. حال به نظر می‌رسد که اپل نیز قصد دارد همچون آیپد مینی، در مسیر حرکت بازار قرار گیرد و سایز صفحه نمایش آیفون را افزایش دهد.

در این گزارش آمده که اپل شاید علاوه بر سنسور Touch ID از فناوری تشخیص چشم نیز در آیفون بعدی بهره ببرد که کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد، چرا که این کمپانی به تازگی سنسور اثر انگشت خوان را با سرمایه گذاری بزرگ، با موفقیت به اکوسیستم خود وارد نموده و این سنسور به خوبی مورد استفاده کاربران قرار گرفته است از این رو اضافه نمودن روش جدید برای شناشایی کاربر، غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا اپل سایز آیفون را از 4 به 4.7 اینچ افزایش خواهد داد و علاوه بر آن وارد دنیای فبلت‌ها که در حال حاضر تحت کنترل کامل سامسونگ است، خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات