آیا سامسونگ از نمایشگر‌های PLS LCD در گوشی‌های گلکسی اس 5 و نوت 4 استفاده خواهد کرد؟

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
تا کنون شایعات و اخبار بسیاری پیرامون عضو بعدی خانواده گلکسی اس سامسونگ منتشر شده‌اند، اما در آخرین خبر منتشر شده که در صورت صحت، مهر ابطال بر بسیاری از شایعات قبلی خواهد زد، گفته شده که کمپانی سامسونگ قصد دارد از صفحات نمایش PLS LCD در پرچمداران سال آتی خود استفاده نماید.
تبلیغات

این اقدام سامسونگ بدان معنی خواهد بود که احتمالا گلکسی اس 5 و گلکسی نوت 4 مجهز به این نوع از صفحات نمایش خواهند بود. استفاده از فناوری PLS LCD در ساخت صفحات نمایش باعث خواهد شد تا هزینه ساخت گوشی تا بیش از 20 درصد کاهش یابد که نتیجتا باعث کاهش قیمت کلی دستگاه نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است که سامسونگ پیش از این نیز از این نوع صفحات نمایش در ساخت نکسوس 10 و گلکسی نوت 10.1 استفاده کرده بود، و حال در صدد استفاده از آن در حجم بسیار گسترده‌تری است.

البته شایان ذکر است که استفاده از صفحات نمایش LCD علاوه بر هزینه تولید کمتر، مزایای بسیاری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایش طبیعی رنگ‌ها و مصرف باتری کمتر اشاره نمود.

با معرفی گلکسی نوت 3، پنل‌های AMOLED سامسونگ توانستند قدرت خود را به رخ رقبا بکشند و برای نخستین بار شانه به شانه پنل‌های LCD حرکت کردند. یکی از ویژگی‌های صفحات نمایش OLED، نمایش بهتر رنگ مشکی است. استفاده از این نوع صفحات نمایش در پرچمداران خانواده گلکسی سامسونگ، یکی از ویژگی‌های متمایز این محصولات نسبت به رقبای سرسخت‌شان تلقی می‌شد. حال باید دید که استفاده از صفحات نمایش LCD می‌تواند تجربه موفق استفاده از OLED را برای سامسونگ تکرار کند یا خیر؟

به عقیده بسیاری از کارشناسان، این تغییر رویکرد سامسونگ باعث خواهد شد تا این کمپانی با مشکلات بسیاری از جمله کاهش تقاضا مواجه شود.

از سوی دیگر، سامسونگ چندی پیش اعلام کرد که خود را برای تولید انبوه پنل‌های Super AMOLED با رزولوشن 2K آماده می‌کند. به هر حال شایعه عدم استفاده از پنل‌های AMOLED توسط سامسونگ در پرچمداران خود، جزو آن دسته از شایعاتی است که همه ساله در صدر اخبار فناوری قرار می‌گیرد اما تا کنون رنگ واقعیت را نیز ندیده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سامسونگ به همین راحتی حاضر به ترک فناوری AMOLED خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات