برخورداری Galaxy Note 3 از یک سیستم مدیریت انرژی جدید

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مزیت‌های استفاده از دستگاه‌های جدید این است که معمولاً این گجت‌ها از فناوری‌های بروز و جدیدتری استفاده می‌کنند. گلکسی نوت ۳ سامسونگ هم از این مسأله مستثنی نیست و قرار به تکنولوژی‌های جدیدی مجهز باشد.
تبلیغات

گلکسی نوت ۳، قرار است به چیپ‌ست کوالکام QEF1100 مجهز باشد. پردازنده‌ای که علاوه بر کاهش مصرف انرژی دستگاه، حرارت تولید‌شده در زمان مصرف زیاد انرژی (مثلاً در شبکه‌های LTE) را کم می‌کند.

با تجهیز نوت‌ ۳ به پردازنده QEF1100، سخت‌افزارهای این گجت محبوب قادر به ردگیری تغییرات مصرف انرژی در فرکانس‌های رادیویی و تنظیم آن خواهند بود. این فناوری که Envelope Tracking نامیده می‌شود، در مقایسه با راه‌کار فعلی، که منبع انرژی را به طور کامل و تمام وقت ارائه می‌دهد، مصرف انرژی دستگاه را کاهش داده و در هر لحظه، آن را تنها محدود به موارد ضروری می‌کند.

Envelope Tracking

کوالکام ادعا می‌کند که این فناوری مصرف انرژی را نزدیک به ۲۰٪ و گرمای تولید شده در نوت ۳ را در حدود ۳۰٪ کاهش می‌دهد.

در ابتدای کار، این فناوری تنها در مدل‌هایی از نوت ۳ وجود خواهد داشت که از شبکه LTE پشتیبانی می‌کنند؛ اما به مرور علاوه بر سایر مدل‌های نوت ۳، دستگاه‌های دیگر نیز از این فناوری بهره خواهند برد.

samsung Galaxy Note 3

با آنکه برخورداری خانواده گلکسی نوت از باتری و منبع انرژی خوب یکی از امتیازهای این سری محسوب می‌شود، اما اضافه شدن تکنولوژی Envelope Tracking، باعث افزایش کارایی و عمر باتری نوت ۳ در مقایسه با رقبا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات