بازگشت سینوفسکی؛ این بار شاید علیه مایکروسافت!

پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
امروز شرکت Box (فعال در زمینه‌ی ذخیره سازی ابری) اعلام کرد که از استیون سینوفسکی -مدیر سابق بخش ویندوز مایکروسافت- به عنوان مشاور استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که استیو سینوفسکی کسی است که تجربیات بسیاری در زمینه‌ی آفیس و اسکای درایو دارد، دو محصولی که در رقابت مستقیم با شرکت Box هستند و اولی حکم شاهرگ مالی مایکروسافت را ایفا می‌کند.
تبلیغات

Box که بیشترین تمرکز خود را روی فناوری ابری گذاشته، تحت فشار شدیدی از سوی کاربران قرار گرفته تا ویرایشگر ابری مخصوص خود را معرفی کند. بنابراین احتمالا این همکاری به معنای قصد Box برای رقابت جدی با Office و Google's Docs خواهد بود.

سینوفسکی که محصولاتی ماندگاری همچون ویندوز8 را در کارنامه خود دارد، پس از عرضه سرفیس از شرکت مایکروسافت جدا شد. هر چند علت این جدایی هنوز هم در هاله ای از ابهام است، اما با توجه به سوابق او می‌توان گفت که این جدایی چندان خود خواسته نبوده است پس نباید متعجب شد که چرا سینوفسکی امروز در جبهه‌ی دشمن می‌جنگد.

مقاله‌های مرتبط:

    مدیر عامل Box که سعی دارد جنگ مایکروسافت-Box را کم اهمیت جلوه دهد، می‌گوید که ترجیح می‌دهد تا بیشتر به مایکروسافت نزدیک شود تا اینکه به جنگ با این غول نرم افزار برود. هر چند این حرف بیشتر ظاهرسازی به نظر می‌آید، ولی حداقل یک ظاهرسازی معقول و مورد انتظار است. (سر هیچ کس برای دردسر، درد نمی‌کند!)

    با وجود اینکه امروزه شایعات زیادی برای جانشینی بالمر وجود دارد، اما تا قبل از جدایی سینوفسکی از مایکروسافت بسیاری از کارشناسان تنها گزینه‌ی مطلوب برای این پست را خود او می‌دانستند؛ حالا با اعلام این خبر می‌توان اندک امیدهای باقیمانده را هم به یاس بدل کرد.

    شرکت باکس هم اکنون در حال گذر از دوران بلوغ خود است و می‌توان انتظار داشت که به یکی از شرکت‌های قدرتمند آینده تبدیل خواهد شد، اما به نظر شما آیا Box قادر است به سلطه‌ی بی چون و چرای Office پایان بدهد؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات