معاون ارشد اندروید، گوگل را ترک کرد و به شرکت چینی Xiaomi پیوست

پنج‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
معاون ارشد اندروید که جزو مدیران رده بالای محصول اندروید گوگل به شمار می‌رفت، این شرکت را برای پیوستن به کمپانی چینی Xiaomi که در زمینه تولید تلفن‌ فعالیت می‌کند، ترک کرد. هوگو بارا از سال 2008 در گوگل مشغول به کار بوده است.
تبلیغات

هوگو بارا یکی از چهره‌های معروف در شرکت گوگل به شمار می‌رود که در تمام کنفرانس‌های Google I/O حضور برجسته داشت. جالب است بدانید که شرکت Xiaomi تنها به ساخت تلفن‌های اندرویدی آن هم برای بازار چین اقدام می‌کند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد، Xiaomi قصد دارد با جذب یک نیروی کارکشته و حرفه ای، خود را به رهبر بازار تلفن‌های هوشمند در چین بدل کند. ماه گذشته مک‌ورلد گزارش کرده بود که Xiaomi توانسته از نظر تعداد فروش در چین از اپل سبقت بگیرد.

گوگل نیز در بیانیه رسمی خود جدا شدن هوگو بارا را تایید نموده و برای او آرزوی موفقیت کرده است. گوگل در ادامه گفته است که آنها بسیار خوشحال هستند که بارا باز هم در اکوسیستم اندروید فعالیت خواهد کرد.

در بخش دوم بیانه گوگل به این موضوع اشاره شده است که ممکن است بارا در راس امور Xiaomi قرار بگیرد و شاید مدیرعامل این شرکت شود. اما هنوز دقیقا مشخص نیست که هوگو بارا چه سمتی در این شرکت چینی خواهد داشت.

هوگو بارا نیز در صفحه گوگل پلاس خود بصورت رسمی جدا شدنش از گوگل و پیوست به Xiaomi را تایید نموده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات