بنچمارک‌های تبلت ویندوز RT نوکیا با پردازنده Snapdragon 800 فاش شد

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش شواهد بسیاری مبنی بر تلاش نوکیا نسبت به ساخت یک تبلت ویندوز RT بدست آمد و حتی مدیرعامل این شرکت نیز بارها اشاره کرد که نوکیا قصد ورود به بازار تبلت ها را دارد. اما کمی بعد و پس از عدم استقبال کاربران از ابزارهای مبتنی بر ویندوز RT، شایعه شد که نوکیا از ساخت تبلت خود به دلیل تقاضا ضعیف بازار صرف نظر کرده است. اما امروز بنچمارک‌های تبلت جدید نوکیا با پردازنده Snapdragon 800 به بیرون درز کرده است.
تبلیغات

حالا شانس عرضه یک تبلت ویندوز RT از جانب نوکیا قوت گرفته است. برخی بر این باورند که تبلت بعدی نوکیا سال آینده روانه بازار خواهد شد، اما هنوز در مورد سیستم عامل آن کسی یقین ندارد. شاید تبلت نوکیا از پردازنده x86 اینتل و نسخه کامل سیستم عامل ویندوز بهره ببرد و شاید هم به سمت پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM و ویندوز RT حرکت کند.

به هر حال شواهد نشان می‌دهند که نوکیا در حال آزمایش یک تبلت با پردازنده Snapdragon 800 است. بنچمارک تبلت این شرکت در سایت GFXBench مشاهده شده که وجود سیستم عامل ویندوز RT را تایید می‌کند.

مدل این تبلت RX-114 درج شده و بازده آن به مراتب بالاتر از نسخه اول تبلت این شرکت با پردازنده Tegra 3 است، تبلتی که پس از مدتی آزمایش، به طور کامل کنار گذاشته شد و ظاهر RX-114 جایگزین آن شده است.

شایعات مختلفی نیز وجود دارند که به تلاش مایکروسافت نسبت به ارائه نسل بعدی تبلت سرفیس RT با پردازنده Snapdragon 800 اشاره دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات