با نمایشگر لمسی 84 اینچی Westinghouse ویندوز 8 را در قالب یک حماسه تجربه کنید

یک‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
غول 84 اینچی وستینگ‌هاوس که از رزولوشنی تا 4 برابر بیشتر از Full HD برخوردار است، یک تخته هوشمند مجهز به ویندوز 8 است که 15 هزار دلار قیمت دارد و قرار است در سالن‌های کنفرانس و همایش‌های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.
تبلیغات

این تخته چند لمسی عظیم که از رزولوشن 4K بهره می‌برد، برخلاف مدل‌های مشابه به جای استفاده از فناوری خازنی، از شبکه‌های پرتو فروسرخ استفاده می‌کند که تا 6 نقطه لمس همزمان را پشتیبانی کرده و در خود لایه‌های نمایشگر تعبیه شده است.

این دستگاه رویایی، عملکرد و پاسخ‌دهی لمسی بسیار خوبی دارد ولی اصلا قابل مقایسه با آن‌چه بر روی تلفن هوشمندتان تجربه می‌کنید نیست و گاهی لگ و کندی نیز مشاهده می‌شود. البته تجربه رابط کاربری مدرن ویندوز 8 بر روی آن، بسیار لذت‌بخش است. اغلب اپلیکیشن‌های ویندوز 8 نیز به خوبی بر روی آن به اجرا در می‌آیند و تماشای برنامه‌های تلویزیونی و برسی آخرین اخبار هواشناسی و کار با برنامه نقشه، جز اولین کارهایی است که باید انجام دهید تا شکوه واقعی آن را حس کنید.

نرم افزارهای ویژه‌ای بر روی آن نصب شده است که مخصوص کاربردهای تخته هوشمند و ارائه انواع پروژه طراحی شده‌اند. نوشتن بر روی آن نیز به سهولت صورت می‌گیرد. البته مطابق معمول، طراحی برنامه‌های پیش‌فرض آن با وجود ابزارهای گوناگون، چندان جالب نیست و استفاده از اپلیکیشن‌های توسعه دهندگان دیگر توصیه می‎شود.

نکته دیگر کیفیت نمایشگر آن است که با وجود تراکم پیکسل بسیار بالا، هنوز نمی‌توان آن را مانند نمایشگر تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند مطرح بازار مطلوب دانست.

در نهایت، این بزرگ-کامپیوتر وستینگ‌هاوس را می‌توان جزو بهترین نمونه‌ها به حساب آورد، ولی هنوز بهترین کارایی لازم را ندارد و هنوز هم جای کار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات