اسمارت واچ 2، آخرین دستاورد سونی برای تصاحب مچ‌ دست کاربران

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی یکی از اولین کمپانی‌هایی است که اقدام به تولید ساعت هوشمند نموده است. این کمپانی سال گذشته اولین نسخه از ساعت هوشمند خود را عرضه کرد، اما  آنچنان که باید و شاید نتوانست، نظر کاربران را به خود جلب نماید. اما این کمپانی ژاپنی از تلاش دست نکشیده و نسخه دوم این محصول را با قابلیت‌ها و امکانات جدید رونمایی کرده است.
تبلیغات

با وجود اینکه ساعت هوشمند سونی یکی از خوش‌ساخت ترین گجت‌های تکنولوژی در زمان خود محسوب می‌شد، اما نبود نرم‌افزار مناسب و همچنین قیمت زیاد آن باعث شد تا طیف گسترده‌ای از کاربران از خرید آن منصرف شوند.

سونی اما امسال بار دیگر با دست پر به میدان آمده است. SmartWatch 2 نام ساعت هوشمند بعدی این کمپانی است که به خوبی با ابزارهای مبتنی تحت سیستم عامل اندروید جفت می‌شود. این نسخه از ساعت هوشمند ویژگی‌های زیادی را از نسخه قبلی به ارث برده، اما خود نیز نوآوری‌هایی به همراه دارد. برای مثال می‌توان به اضافه شدن قابلیت NFC برای ارتباط با گوشی‌های هوشمند اندرویدی، صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر، دید بسیار بهتر زیر تابش مستقیم آفتاب، عمر باتری بیشتر، رابط کاربری جذاب‌تر و تعداد زیادی اپلیکیشن از پیش نصب شده بر روی آن اشاره کرد.

اسمارت واچ 2 به صفحه نمایش 1.6 اینچ با رزولوشن 220 در 176 پیکسل مجهز شده که از دستوارت لمسی پشتیبانی می‌کند.

این ساعت هوشمند، گواهی IP57 را دارا بوده و در مقابل نفوذ آب، رطوبت و گرد و غبار به داخل ساعت مقاوم است.

سونی ادعا می‌کند که باتری استفاده شده در این ساعت هوشمند بسیار بیشتر از باتری‌های موجود در سایر ساعت‌های هوشمند دوام خواهد آورد و هنگامی که نیاز به شارژ مجدد آن باشد، کافی است به یک کابل micro USB دسترسی داشته باشید.

سونی در کنار بند لاستیکی این ساعت، یک ‌بند از جنس استیل ضد زنگ را نیز عرضه می‌کند تا کاربران این امکان را داشته باشند، در صورت عدم تمایل به استفاده از بند لاستیکی از نمونه استیل آن استفاده نمایند.

بدنه SmartWatch 2 از جنس آلومینیوم ساخته شده و ظاهری زیبا و جذاب دارد.

ساعت هوشمند سونی

با وجود اینکه سونی در این نسخه از ساعت هوشمند خود سخت افزار آن را ارتقاء داده، اما یکی از مشکلات رایج در نسخه قبلی این ساعت، عدم وجود یک رابط کاربری مناسب و همچنین عدم توانایی برقراری ارتباط با سایر وسایل الکترونیکی از قبیل تلفن‌های هوشمند بود. سونی ادعا می‌کند که رابط کاربری در این نسخه تغییرات زیادی کرده و همچنین کاربران با استفاده از فناوری NFC این توانایی را دارند تا اطلاعات خود را به راحتی از گوشی هوشمند خود به ساعت و بالعکس منتقل کنند.

رابط کاربری SmartWatch 2 بسیار شبیه به رابط کاربری گوشی‌های هوشمند سونی است. این ساعت هوشمند همچنین شامل دکمه‌های معروف: خانه، منو و بازگشت است که در تمامی محصولات اندرویدی وجود دارند.

سونی می‌گوید که در تلاش است تا SmartWatch 2 را با انواع ابزارهای اندرویدی سازگار کند تا افراد بیشتری قادر به استفاده از این ساعت هوشمند باشند. متاسفانه اطلاعاتی مبنی بر سازگاری آن با دستگاه‌های مبتنی بر iOS منتشر نشده است.

SmartWatch 2 قرار است از اواسط شهریورماه امسال به مشتریان سراسر جهان عرضه شود، اما هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت این گجت خوش‌ساخت در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات