ادوبی اولین بروز رسانی‌های Creative Cloud را شامل بهبودهایی برای فتوشاپ عرضه کرد

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ماه گذشته اخبار عجیبی دریافت کردیم، مبنی بر این‌که شرکت ادوبی که یکی از بازیگران بزرگ صنعت ساخت نرم افزارهای تولید محتوای گرافیکی است، سیاست‌ جدیدی پیش گرفته و از این پس تمامی بروزرسانی‌ها و نسخه‌های جدید برای مجموعه نرم افزاری Creative Suite خود را به وسیله خرید اشتراک ماهانه تحت عنوان Creative Cloud امکان پذیر خواهد بود. حال پس از ارائه نخستین بروز رسانی برای فتوشاپ، به معرفی و بررسی ویژگی‌های جدید آن می‌پردازیم.
تبلیغات

زین پس، برای دریافت امکانات جدید و بهره مندی از بروزرسانی‌های آتی نرم افزارهای موجود در مجموعه Creative Suite، شامل فتوشاپ، دریم‌ویور، افتر افکتس و ... چاره‌ای جز خرید اشتراک سرویس creative cloud نخواهید داشت. اقدامی که مشخصا از روی‌آوردن شرکت‌های بزرگ فناوری به خدمات ابری خبر دارد. که البته حداقل برای ما، خبر خوشی نیست. (البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید، تنها با فاصله کمی از عرضه این محصول، نسخه کرک شده‌اش در وب سایت‌های اشتراک گذاری فایل‌های تورنت قرار گرفته است.)

نخستین ویژگی جدید ارائه شده برای فتوشاپ، کاهش تاری حاصل از لرزش دوربین یا حرکت سوژه‌ی عکاسی است که به طور خودکار و با به کارگیری مجموعه‌ای از الگوریتم‌های پیچیده، سوژه‌ی محو شده را شناسایی کرده، و به ترمیم و بازسازی آن می‌پردازد. تمامی عملیات نیز به صورت خودکار انجام خواهد گرفت.

در این روش، برای ترمیم عکسی با رزولوشن 24 مگاپیکسل، بیش از 2 دقیقه زمان لازم است که البته به دقت و نتیجه کار می‌ارزد. نتیجه نهایی نسبت به نمونه‌های موجود بهتر است ولی هنوز هم جای کار و پیشرفت دارد. به طور معمول، از بین بردن محوی حاصل از حرکت دوربین نسبت به حرکت خود سوژه، به نتایج موفقیت آمیز تری خواهد انجامید.

2

مورد دوم ابزار Smart Sharpen است که حالا واقعا هوشمندتر و بهینه‌تر کار می‌کند و به خوبی اشیاء مورد نظر را تشخیص داده و بافت بقیه محدوده عکس را دست نخورده باقی می‌گذارد. قابلیت پیش‌نمایش لحظه به لحظه نیز به شما کمک می‌کند تا با انجام دقیق عملیات، بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. لبه‌ها و مرز اشیاء به خوبی برجسته می‌شوند؛ چنان‌که گویی به راستی نرم افزار اجسام موجود در عکس را شناسایی می‌کند.

نکته‌ی قابل توجه بعدی، الگوریتمی جدید برای تغییر اندازه‌ی عکس‌ها است که در به حداقل رسانیدن مشکلات پیشین، تا حدود زیادی موفق‌تر عمل می‌کند. این امکان، بیشتر برای افزایش اندازه‌ی تصاویر کاربرد دارد. به طور مثال، برای استفاده از یک عکس در یک پوستر یا چاپ آن در ابعاد بزرگ‌تر، کارایی آن محسوس‌تر خواهد بود. سایت ورج پس از آزمایش الگوریتم جدید و مقایسه آن با نسخه قبلی، تغییرات را نا محسوس می‌داند و کاربرد وسیعی را برای آن متصور نیست.

بررسی نکسوس 5 گوگل

در آخر، باید به برنامه‌ی Camera Raw 8 اشاره کنیم که برخی ویژگی‌های موجود در Lightroom 5 را به ارث برده است که از میان آن‌ها می‌توان به برخی فیلترهای محوری و ابزار healing brush جدید اشاره کرد.

برای دریافت اشتراک و مجوز استفاده از تمامی برنامه‌های سری Creative Suite، ماهیانه مبلغ 49.99 دلار در نظر گرفته شده است. هرچند می‌توانید نرم افزار مورد نظر خود را به صورت تکی و در ازای 19.99 دلار نیز تهیه کنید. البته راه حل دیگر نیز استفاده از نسخه کرک شده است که احتمالا کاربران ایرانی از آن استقبال خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات