وال‌استریت‌ژورنال: نوکیا و مایکروسافت به تازگی در چند قدمی یکی شدن بودند

پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
خبرگزاری وال استریت ژورنال گزارش کرده که دو شرکت نوکیا و مایکروسافت اخیراً مذاکره گسترده‌ای را بایکدیگر داشته‌اند و در آن تلاش کرده‌اند تا به یکدیگر ملحق شوند. در این گزارش آمده که دو شرکت توافقات اولیه را انجام داده‌اند اما در نهایت به یکباره، مذاکرات شکسته شده و طرفین از این کار منصرف شده‌اند.
تبلیغات

این روزها خبرهای مختلفی مبنی بر تلاش‌ شرکت‌ها نسبت به تصاحب شرکت فنلاندی نوکیا به گوش می‌رسد. چند روز پیش در زومیت خواندید که هواوی نیز برای خرید این شرکت خیز برداشته، اما در حال حاضر نزدیک‌ترین شرکت به فنلاندی‌ها از هر نظر، مایکروسافت است.

وال استریت ژورنال گزارش کرده که مایکروسافت و نوکیا مدتی پیش مذاکرات خود را برای تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت آغاز کرده و پیشرفت‌هایی نیز در مذاکرات آن‌ها صورت گرفته بود؛ اما در نهایت نوکیا قیمت بالایی را تقاضا کرد که موجب شد مایکروسافت از خرید این شرکت صرف‌ نظر کند. این در حالی است که نوکیا درمقابل رقبای اصلی خود همچون سامسونگ و اپل، فروش به مراتب کمتری را تجربه می‌کند و محصولات این شرکت از نظر میزان محبوبیت نسبت به دو شرکت نام برده شده در جایگاه به مراتب پایین‌تری قرار دارند.

اما نوکیا چه مبلغی را تقاضا کرده بود؟

در حال حاضر ارزش نوکیا چیزی در حدود 14 میلیارد دلار است، که احتمالاً فنلاندی‌ها رقم به مراتب بالاتری را از مایکروسافت طلب کرده‌اند.

با این شرایط به نظر نمی‌رسد که به مایکروسافت به این زودی‌ها مجددا نسبت به خرید نوکیا اقدام کند و پای میز مذاکره با مدیران این شرکت بنشیند، اما اگر کمپانی‌های فعال در تولید ابزارهای اندرویدی نسبت به خرید نوکیا گام‌ بردارند آن‌وقت شرایط تغییر خواهد کرد و مایکروسافت حاضر به پرداخت رقم بالاتر خواهد شد. چون در حال حاضر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شریک تجاری مایکروسافت در ویندوز فون، نوکیا است و اگر این کمپانی نیز از ساخت ابزارهای مبتنی بر این سیستم عامل منصرف کند، کار برای مایکروسافت دشوارتر خواهد شد. جالب است بدانید که بیش از 80 درصد از تلفن‌های فروخته شده ویندوز فونی دنیا از خانواده لومیا نوکیا بوده‌اند.

سخنگوی نوکیا در واکنش به این خبر، تنها این جمله را بیان کرده است:

ما ارتباط کاری بسیار عمیقی با مایکروسافت داریم و ملاقات مدیران ارشد دو شرکت نوکیا و مایکروسافت امری طبیعی است.

مایکروسافت نیز ترجیح داده در باره این خبر واکنشی نشان ندهد.

اما نظر شما در این باره چیست آیا در نهایت نوکیا به تصاحب مایکروسافت در خواهد آمد یا یک شرکت اندرویدی صاحب آن خواهد شد تا پرورنده ویندوز فون بسته شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات