اندروید 5.0 احتمالا اواخر مهرماه و با قابلیت پشتیبانی از سخت‌افزارهای ضعیف عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
نسخه بعدی اندروید که به «کیک لیمویی» معروف است، قرار بود زودتر از این‌ها عرضه شود؛ اما مشکلات تولیدکنندگان سخت‌افزاری در زمان‌بندی و فشار بیش از حد کار باعث شدند که گوگل، سرعت عمل خود را کاهش دهد و عرضه نسخه پنجم اندروید را چند ماه به تعویق اندازد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، شرکت‌های سامسونگ و HTC، قرار است تا چند وقت دیگر پرچمداران خود یعنی گلکسی اس 4 و وان را با اندروید خام عرضه کنند تا طرفداران این گوشی‌ها، از اندروید خالص، یعنی همان‌چیزی که خواست گوگل است استفاده کنند و از آن لذت ببرند. گوگل گفته که اندروید نسخه 4.3 را بر روی این گوشی‌ها نصب خواهد کرد. با انجام این‌کار شرکت‌های تولید کننده سخت‌افزار، یک فرصت 3 ماهه خواهند داشت تا نفسی تازه کنند و قدری از فشار کار بکاهند تا در مهرماه امسال، آماده تولید دستگاه‌های مبتنی بر اندروید 5.0 شوند.

همچنین همان‌گونه که در زومیت خواندید، کمپانی تولید کننده دستگاه‌های الکترونیکی موتورولا که در حال حاضر زیر سلطه گوگل است، در حال طراحی محصولات مبتنی بر اندروید می‌باشد و طبق شایعات، تولید انبوه محصولات خود را در یک بازه زمانی دو ماهه از مرداد تا مهرماه امسال آغاز می‌کند و به گفته کارشناسان، محصولات این کمپانی دقیقا همان‌ چیزی خواهند بود که مطابق میل و مورد تایید گوگل می‌باشد.

شایعاتی نیز پیرامون پشتیبانی «کیک لیمویی» از سخت‌افزارهای قدیمی و نه چندان قدرتمند وجود دارند. گفته می‌شود، گوگل در نسخه پنجم اندروید سعی کرده تا سیستم‌عامل خود را به گونه‌ای باز طراحی کند تا از اکثر سخت‌افزارهای متوسط موجود در بازار پشتیبانی کرده و بتواند به راحتی بر روی آن‌ها نیز اجرا شود. برای مثال اندروید نسخه 5.0 به راحتی بر روی گوشی‌های دارای حافظه رم 512 مگابایتی اجرا خواهد شد. این خبر بسیار خوبی برای تولید کنندگان رده متوسط سخت‌افزار خواهد بود که بتوانند محصولات ارزان قیمت خود را به همراه سیستم‌عامل اندروید 5.0 عرضه نمایند.

به هر حال اندروید 5.0 نیز ویژگی‌هایی دارد که بسیاری از طرفدارانش را خشنود خواهد ساخت. همچنین پشتیبانی از سخت‌افزار ضعیف‌تر می‌تواند طیف وسیعی از کاربران، به خصوص در بخش‌های پرجمعیت آسیای میانه و شرقی که دارای مردمان کم‌درآمد هستند را به اکوسیستم گوگل اضافه نماید.

نظرشما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات