گوگل قادر است بازده فیلم‌های باکس‌آفیس را با دقت 94 درصد پیش بینی کند

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
خبر تازه‌ای از گوگل منتشر شده که در آن به دقت بالای غول جستجوی اینترنتی در زمینه پیش‌بینی میزان فروش فیلم‌های سینمایی اشاره شده است. گوگل ادعا کرده که قادر است میزان فروش فیلم‌های سینمایی را پیش از اکران آنها در سینماها پیش‌گویی کند. اما ابزار آنها برای این پیش گویی چیست؟ موتور جستجوی گوگل!
تبلیغات

گوگل توانسته با آنالیز اطلاعات بدسته آمده توسط موتور جستجوی تحت کنترلش، میزان فروش فیلم‌های سینمایی را با دقت 94 درصد پیش گویی کند. آنها براساس میزان جستجوی کاربران در رابطه با یک فیلم و تجزیه و تحلیل اطلاعات در دسترس قادرند تا بازده باکس آفیس را پیش بینی کنند. از آنجایی که تبلیغات فیلم‌های سینمایی از چندین هفته پیش از اکران آغاز می‌شود، جستجوهای تحت وب نیز از شروع تبلیغات و تیزرهای مربوطه استارت می‌خورد.

گوگل عنوان «کمیت سنجی جادوی فیلم با جستجو در گوگل» را برای تحقیقات جدید خود انتخاب کرده است. در این روش، 4 هفته پیش از اکران فیلم، جمع آوری اطلاعات مربوط به جستجوها برای تریلر فیلم انجام می‌شود و یک هفته پیش ورود فیلم به سینماها نیز نسبت به آنالیز جستجوهای مربوط به نام فیلم پرداخته می‌شود و نهایتا با ترکیب اطلاعات بدست آمده با  دقت 94 درصدی، نسبت به پیش گویی میزان فروش فیلم مربوطه اقدام می‌کند.

گوگل در وب لاگ خود اعلام نموده که اگر به عنوان مثال دو فیلمی که در یک زمان اکران شده‌اند را در نظر بگیریم و یکی در طول یک هفته 250 هزار بار بیشتر از دیگری جستجو شده باشد، در انتهای هفته، نزدیک به 4.3 میلیون دلار بیشتر از دیگر فروش خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات