مایکروسافت به بازسازی عمده دستگاه‌ها و سرویس‌ها از طریق تمرکز بر روی ایکس‌باکس و اسکایپ می‌اندیشد

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت مکررا به این موضوع می‌اندیشد که چگونه می‌تواند جایگاه خود را در زمینه ارائه دستگاه‌های سخت‌افزاری و سزویس‌ها بهتر کند و بتواند بیش‌ازپیش خود را در این زمینه تثبیت کند. «استیو بالمر» مدیرعامل مایکروسافت خط‌مشی شرکت در زمینه ارتقا هرچه بیشتر در زمینه ارائه دستگاه‌ها و خدمات و انجام هرگونه حرکت بنیادی در این زمینه را تنها به این مشروط کرده که تمامی آن‌ها در امتداد ویندوز 8 حرکت کنند. اما این شرکت تاکنون موفق به ارائه تنها دو دستگاه تبلت سرفیس و یک دستگاه ایکس‌باکس موسوم به ایکس‌باکس وان گشته است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این خط‌مشی جدید قطعا وظایف زیادی را بر دوش مدیران ارشد مایکروسافت از جمله رئیس بخش سرور این شرکت یعنی «ساتیا نادلا» و رئیس اسکایپ، «تونی بیتس» و «دان ماتریک» رئیس بخش ایکس‌ باکس خواهد گذاشت. هنوز مشخص نیست که این سبک مدیریت جدید چگونه قرار است روی بخش‌های ویندوز و ویندوز فون تأثیر بگذارد اما احتمالا این موج جدید قرار است فعلا روی دستگاه‌ها و سرویس‌های این شرکت تأثیر بگذارد.

مایکروسافت کنسول ایکس ‌باکس وان را به‌عنوان یک عامل کلیدی برای اتاق‌های نشیمن کاربران در نظر گرفته است. این کمپانی در طی تجدید نظر در مورد آینده ایکس‌باکس و تعریف وظایف جدید برای آن، ایکس‌باکس وان را از یک کنسول مختص بازی به یک کنسول همه کاره برای کاربر تبدیل کرده است. شایع شده که این کمپانی در حال آماده‌سازی نسخه 7 اینچی تبلت سرفیس است که قرار است در امور مربوط به ایکس‌باکس وان علی‌الخصوص بازی کردن به انجام وظیفه بپردازد. همچنین شایعاتی مبنی بر ساخت یک ساعت هوشمند مبتنی بر ایکس‌باکس وان به گوش می‌رسد و علاوه بر همه این‌ها احتمالا مایکروسافت قصد دارد تا یک دستگاه تلویزیون ایکس‌باکس را نیز معرفی کند.

همان‌طور که در اخبار مربوط به ایکس‌باکس وان خواندید، مایکروسافت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کلیه دستگاه‌ها و خدمات خود از جمله سرورهای ابری و اسکایپ را هرچه بیشتر به محوریت ایکس‌باکس وان به پیش برد و آن‌ها را با یکدیگر یکپارچه سازد.

همان‌طور که در زومیت خواندید، مایکروسافت در خلال جلسه 1 ساعته خود، ایکس‌باکس وان را معرفی کرد و اعلام کرد که ایکس‌باکس وان تحت سیستم‌عامل ویندوز این شرکت کار می‌کند اما دقیقا اعلام نکرد که چه نسخه‌ای از ویندوز روی این کنسول قرار خواهد گرفت. به هر حال آنچه مسلم است این است که مایکروسافت سعی دارد ویندوز را کم‌کم به پشت پرده منتقل کند و دیگر از آن به‌عنوان بازیگر اصلی در صحنه قدرت‌نمایی استفاده نخواهد کرد.

ما نیز همانند شما بی‌صبرانه منتظریم ببینیم که آیا این استراتژی سخت‌افزاری جدید می‌تواند غول نرم‌افزاری جهان را به موفقیت‌های بیشتر برساند و جای ویندوز که اصلی‌ترین محصول این شرکت تا به امروز بوده را پر کند یا خیر؟

نظر شما در مورد تصمیمات جدید مایکروسافت چیست؟ آیا این استراتژی جدید می‌تواند به مایکروسافت در رسیدن به جایگاه بهتر کمک کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات