اپل از سامسونگ به دلیل نقض پنج پتنت این شرکت در گلکسی اس 4 شکایت کرد

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته اپل به دادگاه کالیفرنیا اعلام کرد که قصد دارد شکایت خود را بر علیه سامسونگ به دلیل نقض اختراع‌های ثبت شده‌‌اش در تلفن گلکسی S4 ارائه نماید. امروز این کمپانی رسما جزئیات مربوط به 5 پتنت نقض شده را به دادگاه ارائه کرد. بخشی از این پتنت‌ها مربوط به دستیار صوتی Siri است، که بنا به ادعای اپل توسط سامسونگ در S-Voice نقض شده‌اند.
تبلیغات

2 پتنت اپل که ظاهرا در گلکسی اس 4 و همچنین Google Now نقض شده‌اند مربوط به سیری اپل هستند. این پتنت‌ها مربوط به فعال شدن دستیار صوتی برای جستجو جامع است. پتنت‌های شماره 605 و 959 به «اینترفیس جامع برای دریافت اطلاعات در یک سیستم کامپیوتری» اشاره دارند.

سه پتنت دیگر نیز مربوط به گرافیک رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ، نحوه همگام سازی اطلاعات بین ابزارهای مختلف و روش انجام یک عمل در ساختار اطلاعات کامپیوتری، هستند.

اپل متوجه شده که در گلکسی اس 4 برخی از پتنت‌های قبلی این شرکت توسط سامسونگ نقض شده‌اند. پتنت‌های که در ابزارهای قبلی سامسونگ نیز بدون مجوز اپل بکار گرفته شده بودند.

اوایل امسال دادگاه به سامسونگ و اپل دستور داد تا بخش‌های مورد شکایت از یکدیگر را محدودتر کنند. اپل نیز یکی از 22 محصول سامسونگ که مورد شکایت قرار داده بود را کم کرد و در عوض گلکسی اس 4 را به لیست اضافه نمود.

به هر حال با توجه به فروش بسیار خوب گلکسی اس 4، اپل نیز تلاش می‌کند تا از راه قانونی مانع فروش این تلفن شود. تلفنی که به ادعای اپل، اختراع‌های ثبت شده این شرکت را نقض نموده است. دادگاه جدید نبرد قضایی سامسونگ و اپل در ماه آینده -25 ژوئن- در سن خوزه برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات