سامسونگ 10 درصد از شرکت رقیب خود، پن‌تک را می‌خرد

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
پن‌تک یک شرکت کره‌ای است که چند سال پیش PDAهای ویندوزی این شرکت در بازار کشور خودمان نیز به وفور یافت می‌شدند. این شرکت کره‌ای اخیرا تلفن‌های هوشمند متنوعی را معرفی نموده که شامل محصولات مجهز به صفحه نمایش 1080p یا 720p نیز می‌شوند. اما این محصولات بیشتر برای بازار داخل کره تولید می‌شوند. حال گزارش شده که سامسونگ با سرمایه گذاری، 50 میلیون دلاری خود قصد دارد، 10 درصد از سهام این شرکت را تحت کنترل خود بگیرد.
تبلیغات

Pantech سومین کمپانی برتر تولید کننده موبایل در بازار کره است. براساس گزارش خبرگزاری کره‌ای، سامسونگ مبلغ 53 میلیارد ین معادل 50 میلیون دلار را در این کمپانی سرمایه گذاری نموده است تا دو کمپانی نسبت به ساخت تلفن هوشمند، تبلت و محصولات موبایل دیگر همکاری مشترکی را تجربه کنند.

سال گذشته نیز این دو شرکت کره‌ای همکاری خوبی را با یکدیگر داشتند و پن‌تک نزدیک به 211 میلیون دلار قطعات الکترونیکی از سامسونگ خریداری کرد. اما از آنجایی که پن‌تک رقیب جدی سامسونگ حداقل در بازار کره جنوبی به شمار می‌رود، سرمایه گذاری سامسونگ در آن کمی عجیب به نظر می‌رسد.

با این سرمایه گذاری، سامسونگ به سومین سهام دار بزرگ پن‌تک بدل می‌شود. در حال حاضر شرکت کوالکام نزدیک به 11.96 درصد و یک بانک کره‌ای حدود 11.81 درصد از سهام پن‌تک را تحت کنترل خود دارند.

سامسونگ پیش از این، نزدیک به 112 میلیون دلار در شرکت ژاپنی شارپ که در زمینه تولید صفحه نمایش رقیب سامسونگ به شمار می‌رود، سرمایه گذاری کرد تا 3.08 درصد از سهام آن شرکت را تصاحب کند

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات