یاهو از خدمات جدید فلیکر با یک ترابایت گنجایش رایگان پرده‌برداری کرد

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
یاهو در مراسم ویژه‌ای در شهر نیویورک از طراحی جدید و افزایش گنجایش سرویس فلیکر پرده‌برداری کرد - این سایت هم‌اکنون به روز شده و گنجایش سرویس‌ها نیز به یک ترابایت افزایش پیدا کرده است. بله درست خواندید، 1 ترابایت فضای مجانی برای هر کاربر! آدام کاهن، یکی از مسئولان شرکت یاهو در بیانیه‌ی خود اعلام کرد که، «فلیکر از رسالت خود دور افتاده بود و بیش از آنکه شاهد تصاویر باشیم، با گفتگوی کاربران، لینک‌های بیرونی و موضوعاتی از این دست روبرو بودیم». اما تغییرات صورت گرفته در این زیرساخت تحولات عظیمی را در پی داشته است که از آن جمله می‌توان به نمایش با کیفیت بالای تصاویر (فول رزولوشن) و صفحه‌ی خانگی‌تر و تمیز اشاره کرد که تمرکز اصلی این سرویس را به مقولۀ عکس باز گردانده- و شباهت زیادی به سرویس اینستاگرام پیدا کرده است.
تبلیغات

به طور خلاصه، فلیکر کادرها و فضاهای سفید خود را دور ریخته است و بیشتر به عکس می‌پردازد. دیگر قابلیت‌های جدید عبارتند از اسلایدشوهایی شبیه آیفون (که با موسیقی همراه می‌شوند)، تصاویر تمام نما، کاهش چشمگیر عناصر اضافی صفحه و افزایش قابلیت‌های اشتراک‌گذاری – به گونه‌ای که کاربر می‌تواند تصاویر خود را در سرویس‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر یا پینترست نیز منتشر نماید. این رویداد را می‌توان باز طراحی عظیمی دانست که درست به موقع روی داده است – چرا که مدیر عامل تازه‌ی این کمپانی، مریسا میر اذعان کرده است که تصمیم گیری برای این مورد در ماه مارس صورت گرفته و تلاش تمام وقتی برای عملیاتی ساختن آن در کمتر از سه ماه صورت پذیرفته است.

flickrtour3

با این حال، خبر مهم پیرامون فضای رایگانی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به قول کاهن، «ما تمامی تصاویر شما را می‌خواهیم». و به ادعای وی، خدمات حال حاضر فلیکر 70 برابر بزرگ‌تر از دیگر رقبا است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند در حدود 537،731 تصویر با وضوح کامل را در حساب فلیکر – سرویس رایگان – خود جای دهند. یاهو همچنین به 15 گیگا بایت فضایی که دیگر شرکت‌ها ارائه می‌دهند، اشاره کرده و به طور مستقیم رقیب سنتی خود گوگل را به تمسخر کشیده است! بدین ترتیب یاهو نشان داد که در مقابل برنامه‌ی گوگل برای پذیرایی از تصاویر کاربران در شبکه اجتماعی گوگل پلاس خود می‌ایستد تا شاید این شبکه‌ی کذایی هرگز به ایده‌آل‌های گوگل نرسد!

علاوه بر تمامی این قابلیت‌های جدید، یاهو برنامه‌ی تازه‌ای برای گوشی‌های اندرویدی و اپلی ارائه کرده است که استفاده از خدمات فلیکر را به مراتب ساده‌تر از قبل می‌کند. ظاهراً سیستم مبتنی بر تلفن‌های همراه آن‌ها با قابلیت‌های تازه‌ی سیستم عامل iOS تطابق کامل دارد چرا که کاهن در بخشی از صحبت‌هایش گفت، «می‌توانید یک مرتبه تصاویر خود را بالا گذاری کرده و آن را بر روی تمامی ابزارها داشته و با تمامی دوستان و همراهان خود در دیگر پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید، و به تجربه‌ی زیبایی از کار با تصاویر دست پیدا کند». در کنار تمامی این سرویس‌های جدید، فلیکر بخش ویژه‌ای را به خریداران و کاربران حرفه‌ای اختصاص داده است. بدین ترتیب کاربران رایگان تنها می‌توانند در آن واحد 200 عکس خود را مشاهده نمایند، در حالی که خریداران سرویس‌های طلایی هیچ محدودیتی در نمایش یا ذخیره‌سازی تصاویر نداشته و می‌توانند از سرویس‌های مربوط به آمار و ارقام مشاهدات تصاویر خود به صورت حرفه‌ای نیز دسترسی داشته باشند.

flickrtour2

یاهو همچنین سرویس‌های غیر رایگان دیگری را نیز معرفی کرده است که عبارتند از پرداخت 49.99 دلار سالانه برای حذف تمامی تبلیغات سایت فلیکر و دسترسی به خدمات آمار و ارقام معمولی. و یا پرداخت 499.99 دلار برای افزایش گنجایش سرویس به 2 ترابایت. به هر روی تمامی این قابلیت‌ها مدت‌هاست که در سرویسی چون فلیکر مورد نیاز بوده، که خوشبختانه تمامی آن‌ها محقق شده است. حالا می‌توان ابراز کرد که یاهو زرادخانۀ خود را تکمیل کرده و آماده رویارویی تمام‌عیار با گوگل و فیس‌بوک است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات