گوگل از مایکروسافت خواست تا اپلیکیشن ویندوز فون یوتیوب را حذف کند

پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تا به امروز اپلیکیشن مربوط به سرویس‌های خود را برای ویندوز فون ارائه نکرده است و به‌همین‌دلیل، مایکروسافت یک هفته پیش خود دست به کار شد و اپلیکیشن یوتیوب را عرضه کرد تا کاربران ویندوز فون دسترسی آسان به بزرگ‌ترین وب سایت اشتراک‌گذاری ویدئو دنیا را تجربه کنند. اما ظاهراً گوگل از این بابت خوشحال نشده و از مایکروسافت خواسته هرچه سریع‌تر نسبت به حذف این برنامه از فروشگاه ویندوز اقدام کند.
تبلیغات

گوگل روز چهارشنبه یک نامه رسمی را به مایکروسافت ارسال کرده و از این کمپانی خواسته تا نرم افزار یوتیوبی که توسط خود مایکروسافت برای ویندوز فون ارائه شده، را حذف کند. گوگل دلیل این درخواست را نیز عدم نمایش تبلیغات یوتیوب در این اپلیکیشن اعلام کرده است.

مایکروسافت برای تهیه این اپلیکیشن از گوگل که صاحب یوتیوب است، اجازه نگرفته و از طرفی الگوریتم خاصی را در این برنامه بکار گرفته که تبلیغات را از ویدیوها حذف می‌کند. حذف تبلیغات مشخصا به معنی از دست دادن درآمد برای گوگل است و نارضایتی غول جستجوی دنیا از این بابت نیز منطقی به نظر می‌رسد.

مایکروسافت چندی پیش از گوگل به دلیل عدم اجازه به سیستم عامل ویندوز برای دسترسی به متادیتاهای یوتیوب به اتحادیه اروپا شکایت کرده بود. در ظاهر به نظر می‌رسید که این دو کمپانی با یکدیگر آشتی کرده‌اند، اما در کنفرانس شب گذشته گوگل کاملاً مشخص شد که این طور نبوده است. لری پیج، مدیرعامل و یکی از بنیان‎‌گذاران گوگل در انتهای نطق اصلی کنفرانس Google I/O و در خلال صحبت‌هایش در رابطه با آینده فناوری اذعان داشت که منفی گرایی باعث عقب ماندگی در پیشرفت فناوری شده است. او مشخصا گفت «ما با مردمی همچون مایکروسافت در کشمکش هستیم»

مایکروسافت چندی پیش یک کمپین گسترده با نام Scroogled را بر علیه گوگل برپا کرد و تلاش کرد تا مردم را نسبت به استفاده از سرویس‌های گوگل منع کند. پیش از آن نیز گوگل رسما پشتیبانی از سرویس Exchange ActiveSync مایکروسافت را متوقف کرد تا ویندوز فون قادر به استفاده از سرویس‌های تقویم و جیمیل گوگل نباشد.

بدین‌ترتیب کاربران ویندوز فون مجبور خواهند بود تا برای دسترسی به یوتیوب از مرورگر خود استفاده کنند و از طرفی اختلافات بین مایکروسافت و گوگل که به گفته لری پیج مانع پیشرفت تکنولوژی می‌شود نیز ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات