نکسوس 5 ال‌جی با صفحه نمایش 5.2 اینچ، پردازنده اسنپ دراگون 800 و 3 گیگابایت حافظه رم در راه است؟

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
بدون شک امسال شاهد معرفی نکسوس 5 خواهیم بود محصولی که شاید این بار نیز همچون نکسوس 4، توسط ال جی ساخته شود. امروز شایعاتی پیرامون یک نکسوس رویایی بدست آمده که حداقل از نظر سخت‌افزاری هیچ چیز کم ندارد. در ادامه به معرفی مشخصات سخت افزاری بدست آمده از این سوپرفون گوگلی خواهیم پرداخت.
تبلیغات

براساس شایعاتی بدست آمده احتمالا نکسوس 5 گوگل نیز همچون نسل چهارم توسط ال جی تولید خواهد شد و غول جستجوی اینترنتی دنیا این بار نیز رقیب سامسونگ را برای تولید تلفن بعدی خود انتخاب کرده است. همه منتظر عرضه سیستم-روی-یک-چیپ قدرتمند Snapdragon 800 کوالکام هستند و براساس اطلاعات بدست آمده، نکسوس بعدی از آن بهره خواهد برد.

Android and Me گزارش کرده که گوگل قصد دارد نکسوس 5 را در ماه اکتبر روانه بازار کند و فعلا در حال بررسی نمونه‌های اولیه مختلف از تولیدکنندگان گوناگون است. یکی از این نمونه‌ها که با نام رمز Megalodon شناخته می‌شود توسط ال‌جی ساخته شده که دارای مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده زیر است:

  • صفحه نمایش 5.2 اینچ با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل از نوع OLED
  • پردازنده 2.3 گیگاهرتزی Snapdragon 800 کوالکام
  • حافظه رم 3 گیگابایت
  • دوربین 16 مگاپیکسل در پشت با قابلیت ضبط ویدیو 4K
  • باتری 3300 میلی آمپر ساعت
  • دوربین جلو 2.1 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیو 1080p
  • اسپیکر استریو

شایعاتی نیز در رابطه با حافظه ذخیره سازی 16 یا 32 یا 64 گیگابایتی این تلفن بدست آمده است. اگر این مشخصات فنی درست باشند با یک سوپر-نکسوس روبرو خواهیم شد، تلفنی که نظر سخت افزاری در سطح بسیار بالای قرار دارد و حداقل هوشمندهایی که تا به امروز معرفی شده‌اند به گرد پای آن هم نخواهند رسید.

هرچند هنوز هیچ‌کدام از این اطلاعات رسما تایید نشده‌اند، اما شاید در کنفرانس Google I/O اطلاعاتی در رابطه با نکسوس 5 اعلام شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات