گلکسی نوت 8 سامسونگ رسما معرفی شد: پردازنده 4 هسته‌ای، دوربین 5 مگاپیکسل، اندروید 4.1، قلم هوشمند S-Pen

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
همان‌طورکه پیش‌تر شایعه شده بود، بالاخره سامسونگ کمی پیش از شروع کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، تبلت 8 اینچی گلکسی نوت را معرفی کرد و برخی از رسانه‌ها شانس کار کردن با آن را بدست آوردند. نسخه بین‌المللی این تبلت امکان برقراری تماس تلفنی را دارد و البته پیشنهاد می‌شود برای مکالمه صوتی از هدفون استفاده شود. گلکسی نوت 8 مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای Exynos با فرکانس 1.6 گیگاهرتز، دوربین 5 مگاپیکسل در پشت و دوربین 1.3 مگاپیکسل در جلو است و از همه مهم‌تر از قلم دیجیتال و امکانات نرم‌افزاری S-Pen بهره می‌برد.
تبلیغات

تبلت گلکسی نوت 8 از تمام امکانات نرم‌افزاری فبلت گلکسی نوت 2 مانند نمایش کنار هم پنجره‌ها (Multi Window) یا نرم افزار یادداشت برداری S-Note که به‌طور کامل در مقاله بررسی فبلت گلکسی نوت 2 به آن‌ها پرداختیم، بهره می‌برد.

گلکسی نوت 8 از بدنه پلاستیکی مشابه نوت‌های دیگر بهره می‌برد و ابعاد آن طوری در نظر گرفته شده که بتوان آن را با یک دست حمل کرد.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت 8 شبیه به گلکسی نوت 2 است. این تبلت از یک پردازنده Exynos با 4 هسته 1.6 گیگاهرتز، اندروید 4.1.2 با رابط کاربری تاچ‌ویز و یک صفحه‌نمایش 8 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل بهره می‌برد که دارای تراکم 189 پیکسل در اینچ است. گلکسی نوت 8 در سه نسخه Wi-Fi و Wi-Fi 3G و نسخه 4G LTE وارد بازار می‌شود.

مشخصات کامل سخت‌افزاری تبلت گلکسی نوت 8

  • پردازنده 1.6 گیگاهرتز 4 هسته‌ای Exynos
  • صفحه‌نمایش 8 اینچ با رزولوشن WXGA یا 1280 در 800 پیکسل با تراکم 189 پیکسل در اینچ
  • سیستم‌عامل اندروید 4.1.2 یا آبنبات پاستیلی
  • شبکه HSPA+ با 21Mbps
  • دوربین 5 مگاپیکسل در پشت و دوربین 1.3 مگاپیکسل در جلو
  • GPS از نوع aGPS با GLONASS (در نسخه 3G)
  • بلوتوث 4، وای فای، USB 2.0
  • حافظه رم: 2 گیگابایت، حافظه ذخیره‌سازی 32 یا 64 گیگابایت به همراه درگاه میکرو SD
  • وزن 338 گرم
  • ابعاد 210.8 در 135.9 در 7.95 میلی‌متر
  • باتری: 4600 میلی‌آمپر ساعت
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری S-Pen شامل S-Planner، Quick Command, Easy Clip, Photo Note, Paper Artist, Air View, Popup Note, Popup Video, Shape Match, Formula Match و Idea Sketch

مهم‌ترین مزیت رقابتی گلکسی نوت 8 مربوط به قلم دیجیتال S-Pen و قابلیت‌های نرم‌افزاری اختصاصی سامسونگ است که در دیگر محصولات خانواده گلکسی نوت نیز وجود دارند.

در لبه جلوی تبلت گلکسی نوت 8 یک فرستنده IR نیز تعبیه شده است تا ازطریق تبلت امکان کنترل تلویزیون و دیگر ابزارهای صوتی و تصویری میسر شود.

همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم تبلت گلکسی نوت 8 دارای امکانات نرم‌افزاری مشابه گلکسی نوت 2 است، اما سامسونگ چند تغییر تازه را در رابط کاربری تاچ ویز اعمال کرده است و آن را با ابعاد این تبلت 8 اینچی سازگار کرده است. گلکسی نوت 8 علاوه بر نرم افزار S Note سامسونگ، اولین ابزار اندرویدی است که به همراه نرم افزار معروف ابزارهای iOS با نام Awesome Note عرضه می‌شود. این نرم افزار برای مدت محدودی بصورت انحصاری تنها روی گلکسی نوت 8 ارائه می‌شود ولی پس از این مدت محدود احتمالاً در گوگل پلی قرار خواهد گرفت.

حال به نظر شما آیا سامسونگ با گلکسی نوت 8 می‌تواند نظر مشتریان نکسوس 7 یا آیپد مینی را به سمت خود جلب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات