ساعت، آیفون ارزان‌قیمت، آیپد مینی با صفحه‌نمایش رتینا: اپل این روزها سرگرم چه کارهایی است؟

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
این روزهــا حرف‌های زیـادی دربـاره محصــولات بعـدی اپل شنیده می‌شود. رنه ریچی از وب‌سایت iMore، دیدگاه‌های خود را درباره نقشه‌راه اپل و محصولات جدید این شرکت، منتشر کرده است. با اینکه ریچی در بیان نظراتش با احتیاط جلو می‌رود اما در صحبت‌هایش، از محصولاتی سخن به میان می‌آید که تا مدتی پیش از ساخت آن‌ها بیشتر به شایعه شبیه بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایت iMore، به لطف منابع مطمئن خود، در چند سال اخیر خیلی دقیق عمل کرده است. گزارش‌هایی از کانکتور جدید Lightning قبل از معرفی عمومی آن، آغاز ساخت آیپد مینی و اعلام تاریخ معرفی آیفون ۵، بخشی از گزارش‌های iMore در ماه‌های گذشته هستند.

حالا رنه ریچی (Rene Ritchie) می‌گوید، با اینکه اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها و جدول زمان‌بندی پروژه iWatch در دست ندارد. اما بر اساس اعلام منابعی که در گذشته به او اطلاعات داده‌اند، این پروژه به سرعت در حال پیشرفت است.

پروژه تلویزیون اپل (iTV) نیز همچنان در حال اجرا است. اما تا رسیدن به یک تلویزیون واقعی و دیدن آن در فروشگاه‌ها، فاصله زیادی دارد. شایعات مطرح شده درباره آیفون با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و آیفون ارزان‌قیمت نیز صحت دارند. اما با این زودی‌ها خبری از آنها نخواهد شد. همه سؤال‌ها به زمان‌بندی ختم می‌شوند.

ریچی درباره بازطراحی آیپد و آیپد مینی هم سخن گفته است.

برای اینکه ظاهر آیپد را مشابه مانند آیپد مینی و آیپد مینی را مانند آیپد به صفحه‌نمایش رتینا مجهز کنیم، بهبود‌های زیادی در حال اتفاق است. LEDهایی که روشنایی می‌دهند، چیپ‌ست‌هایی که کنترل می‌کنند و باتری‌هایی که نیرو می‌بخشند. همه در راه هستند. اما سؤال اصلی همچنان باقی است. چه زمانی خواهند آمد؟

ریچی اشاره می‌کند که آیپد مینی با صفحه‌نمایش رتینا به محض اینکه اپل بتواند این نمایشگر را در فضای آیپد مینی جای دهد، تولید خواهد شد. او به آینده iOS و نرم‌افزارهای جدیدی که اپل برای انتشار آن‌ها برنامه دارد نیز اشاره می‌کند و می‌گوید که منابع او، با هیجان‌زیادی درباره iOS و نرم‌افزارهای جدید آن سخن می‌گویند.

هیچ‌کدام از این اخبار و شایعه‌ها چیز جدیدی ندارند. اما با توجه به سابقه درخشان iMore و ریچی در این‌گونه موارد، شاید بتوان به برنامه‌های اپل در سال ۲۰۱۳ پی برد.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این شایعات، واقعیت خواهند یافت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات