کیبورد مایکروسافت برای iOS ساختاری جالب و کاربردی دارد

سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت چندی پیش کیبورد ویندوزفون را برای iOS معرفی کرد و در حال حاضر نیز مراحل تست آن را انجام می‌دهد و به‌احتمال زیاد به‌زودی برای کاربران این سیستم‌عامل نیز آن را عرضه خواهد کرد. منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این کیبورد دارای حالتی خاص برای تایپ با یک دست خواهد بود.
تبلیغات

با وجود اینکه در کیبورد ویندوز ۱۰ روی اسمارت‌فون‌ها شاهد حالت تایپ با یک دست هستیم، اما در نسخه iOS این کیبورد، حالت مذکور متفاوت است. حالت تایپ با یک دست در این کیبورد برای هر دو سمت دستگاه ارایه شده است و کاربران از طریق آن می‌توانند مقداری از پیام را با یک دست و باقی آن را با دست دیگرشان تایپ کنند و در کل تایپ کردن با این کیبورد بسیار راحت است.

کیبورد ویندوز ۱۰ به‌گوشه نمایشگر کشیده می‌شد تا دسترسی به آن از طریق یک دست راحت‌تر باشد اما در نسخه iOS آن صفحه کلید به‌صورت خمیده در گوشه نمایشگر قرار می‌گیرد. در کنار حالت تایپ با یک دست، در این کیبورد (Word Flow) فرآیند تایپ  نیز بسیار ساده است و شباهت بسیاری به نسخه ویندوزی آن دارد. از طریق این کیبورد کاربران به‌سادگی می‌توانند به کلمات پیشنهاد شده، شکلک‌ها و حالت سوایپ ( Swype) دسترسی داشته باشند. انتظار می‌رود که در طول ماه‌های آینده شاهد عرضه Word Flow برای کاربران iOS باشیم . نسخه اندرویدی آن نیز در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

منبع theverge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات