ویژگی پنهان کردن آی‌پی به اسکایپ افزوده شد

شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
تا پیش‌ از این تنها با دانستن ID اسکایپ هر کاربر این سرویس محبوب، می‌شد به‌راحتی آدرس آی‌پی مخاطب را مشاهده کرد. این نقیصه به‌طور خاص برای گیمرها که معمولا تعداد زیادی مخاطب ناشناس در اسکایپ دارند، بسیار مشکل‌ساز بود و هر هکری با جا زدن خود به‌عنوان هم‌تیمی با بازیکن رقیب و اضافه شدن به فهرست مخاطبان اسکایپ، می‌توانست از آی‌پی کاربر قربانی برای حملات DDos (افزایش بیش‌ از حد ترافیک سرور هدف) استفاده کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

باوجود اهمیت این مشکل، مایکروسافت تلاش چندانی برای حل آن نشان نمی‌داد تا اینکه سرانجام این حفره امنیتی به‌طور کامل مسدود شد. روز گذشته شرکت اسکایپ به‌صورت رسمی اعلام کرد که قابلیت پنهان کردن آدرس آی‌پی کاربران را به این نرم‌افزار اضافه کرده است.

پستی که در وبلاگ رسمی اسکایپ منتشر شده، به شرح زیر است:

اسکایپ برای تأمین امنیت کاربران خود در بالاترین سطح ممکن تعهد کامل دارد. ما اخیرا قابلیت پنهان کردن آی‌پی کاربر را به‌طور رسمی معرفی کردیم که به‌صورت پیش‌فرض در آخرین نسخه نرم‌افزار به کار گرفته شده است.

باوجوداینکه حملات DDos رایج‌ترین پیامد این نقیصه بودند ولی عواقب نامطلوب آن‌ها مستقیما گریبان‌گیر کاربران اسکایپ نمی‌شد. دستیابی راحت به آی‌پی می‌تواند به خطرات دیگری ازجمله حملات Swatting (ارسال پیام‌های اضطراری کاذب از طرف یک کاربر برای ارگان‌های ضربتی رسمی) منجر شود که پیامدهای بسیار جدی‌تری دارند. تا قبل از افزوده شدن این قابلیت به اسکایپ، گیمرهای محتاط برای محافظت از آی‌پی خود در مقابل این‌گونه حملات مجبور به استفاده از ترفندهای گوناگون فنی و استفاده از ابزارهای محافظتی اضافه بودند.

این ویژگی بسیار ضروری در آخرین نسخه از هردو مدل دسکتاپ و موبایل اسکایپ گنجانده شده است. شرکت اسکایپ به همه کاربران خود توصیه می‌کند که در اولین فرصت ممکن نرم‌افزار خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنند.

اوایل ماه جاری اسکایپ دهمین سالگرد ارائه‌ی قابلیت تماس تصویری در نرم‌افزار را با اضافه کردن ویژگی تماس تصویری رایگان گروهی جشن گرفت. در حال حاضر این قابلیت هنوز در دسترس کاربران نیست ولی علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون برای استفاده از آن ثبت‌نام کنند. در ماه جاری یک به‌روزرسانی برای اپلیکیشن موبایل ایمیل Outlook نیز ارائه شد که با نصب آن، افزونه‌ی زمان‌بندی تماس‌های اسکایپ به اپلیکیشن Outlook اضافه می‌شود.

با وجود اینکه بر اساس گزارش اسکایپ، قابلیت جدید به‌صورت پیش‌فرض فعال است ولی برای حصول اطمینان بیشتر، بد نیست که شخصا اضافه شدن و فعال بودن آن در نسخه جدید اسکایپ را بررسی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات