اپل کمپانی فعال در زمینه‌ تشخیص احساسات از روی عکس را خرید

شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل اولین خرید خود را در سال ۲۰۱۶ انجام داد و یک کمپانی فعال در زمینه‌ی تشخیص احساسات از روی چهره‌ی انسان را به تصاحب خود درآورد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تکنولوژی تشخیص احساسات از روی چهره به این صورت کار می‌کند که از طریق هوش مصنوعی و با تجزیه و تحلیل تصویر چهره شما، تشخیص می‌دهد که در زمان ثبت عکس، چه احساسی داشته‌اید. مثلا ناراحت یا خوشحال بوده‌اید، در حال خنده یا گریه بوده‌اید، ترسیده یا هیجان زده بوده‌اید و ...

این تکنولوژی بیشتر برای بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد تا سیستم تشخیص دهد که مثلا کاربر در زمان مشاهده‌ی یک تبلیغِ خاص، چه احساسی داشته است. این سیستم همچنین توسط پزشکان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا متوجه‌ مشکل بیمارانی شوند که نمی‌توانند احساس خود را بیان کنند.

هنوز مشخص نیست که اپل برای چه منظور این فناوری را خریداری کرده است. شاید اپل بخواهد از آن در پلتفرم تبلیغات خود استفاده کند و شاید هم قصد داشته باشد آن را با FaceTime یکپارچه کند.

گوگل نیز پیش از این در عینک گوگل گلس فناوری مشابهی را به کار گرفته بود تا از طریق آنالیز چهره‌ی افرادی که روبروی شما قرار دارند تشخیص دهد که آن‌ها چه احساسی دارند.

اپل طی ۱۲ ماه اخیر شرکت‌های بسیاری را که در زمینه‌ی هوش مصنوعی فعال بوده‌اند به تصاحب خود درآورده است. اکتبر سال پیش، این کمپانی شرکتی به نام فرا خریداری کرد. این کمپانی که در زمینه‌ی هوش مصنوعی در موبایل‌ها فعال بود، بدون نیاز به پرسش و پاسخ از کاربر می‌توانست اطلاعات بسیاری را در باره‌ی وی بدست آورد.

اپل همچنین کمپانی دیگری به نام CocallQ را تصاحب کرد که در زمینه‌ی پردازش زبان طبیعی مردم فعالیت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات