مد مکس به همراه ۳۴ فیلم دیگر با فرمت Ultra HD Blu-ray توسط کمپانی وارنر منتشر می‌شوند

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
۲۰۱۶ سالی خواهد بود که ما بالاخره شاهد دیسک‌های Ultra HD Blu-ray (دیسک‌های بلو‌-ری با قابلیت پخش 4K) خواهیم بود. کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ قصد دارد ۳۵ فیلم با این فرمت عرضه کند.
تبلیغات

با آغاز نمایشگاه CES 2016، ما باید منتظر شنیدن اخبار زیادی در رابطه با دیسک‌های جدید Ultra HD Blu-ray باشیم. با این حال کمپانی برادران وارنر امروز اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ قصد دارد ۳۵ فیلم را با این فرمت عرضه کند.

۴ فیلم‌ زودتر از بقیه و به عنوان اولین فیلم‌های این کمپانی روی این فرمت جدید عرضه می‌شوند. این فیلم‌ها عبارتند از مکس دیوانه:‌ جاده خشم (Mad Max: Fury Roadسن آندریاس (San Andreas فیلم سینمایی لگو (The Lego Movie) و فیلم پن (Pan).

این چهار فیلم اولین فیلم‌هایی هستند که اوایل سال جاری توسط این کمپانی روی این فرمت عرضه می‌شوند. با این حال کمپانی برادران وارنر هیچ‌ تاریخ دقیقی برای عرضه آنها ارائه نکرده است. از دیگر فیلم‌هایی که توسط این کمپانی برای عرضه روی Ultra HD Blu-ray تایید شدند، می‌توان از مردی از جنس فولاد (Man of Steel) و حاشیه اقیانوس آرام (Pacific Rim) نام برد.

علاوه بر ویژگی‌های استانداردی مانند رزولوشن 4K و پشتیبانی از HDR (محدوده پویای بالا یا High Dynamic Range) که برای نمایش بهتر رنگ‌ها و کنتراست بیشتر استفاده می‌شود، از دیگر ویژگی‌های این دیسک‌ها می‌توان به پشتیبانی از تکنولوژی صدای همه‌جانبه دالبی اتموس (Dolby Atmos) اشاره کرد.

کمپانی برادران وارنر در انتهای این خبر اعلام کرد که آنها قصد دارند کاتالوگ فیلم‌هایی را که برای دانلود و استریم قرار دارند نیز بزرگ‌تر کنند.

نظر شما درباره این فرمت جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات