اطلاعات مربوط به گجت های مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس فاش شد

جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
ابتدای ماه جاری موزیلا اعلام کرد که دیگر گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌ عامل فایرفاکس از طریق اپراتورهای مخابراتی به فروش نخواهد رسید. موزیلا اطلاعاتی را در رابطه با اینکه چه برنامه‌ای برای سیستم عامل فایرفاکس دارد، ارائه نکرد، حال آنکه اسنادی فاش شده که نشان از طراحی روتر، استیک تلویزیون، کامپیوتر کیبورد و تبلت مبتنی بر این سیستم عامل دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 پس از آنکه موزیلا در ابتدای ماه جاری اعلام کرد که دیگر گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس را از طریق اپراتورهای مخابراتی به فروش نمی‌رساند، حال اطلاعاتی در مورد سایر گجت‌های مبتنی بر این سیستم عامل فاش شده است. همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید،‌ اسناد منتشر شده نشان از توسعه‌ی انواع گجت‌ها نظیر کامپیوتر کیبورد، استیک تلویزیون، تبلت و روتر مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس دارند. نکته‌ی جالب توجه در مورد این سند، مهر تایید موزیلا در مورد صحت آن است.

اسناد مورد نظر توسط وب‌سایت اسپانیایی Hipertextual منتشر شده است. دنله دیکسون، مدیر ارشد تجارت موزیلا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

در موزیلا ما در حال کار روی توسعه‌ی گجت‌های جدیدی مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس هستیم. این محصولات با تمرکز روی منافع کاربر و بهبود تجربه‌ی کاربری روی یک پلتفرمِ متن باز طراحی و توسعه می‌یابند.

اسناد فاش شده در مورد شماری از گجت‌های مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس مربوط به پیش نمونه‌های طراحی شده توسط یکی از توسعه دهندگان شاغل در فایرفاکس است.

به طور حتم فایرفاکس نیز همچون سایر کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی فناوری به ایجاد نوآوری در این زمینه‌ علاقه وافری دارد. با وجود تایید تعلق اسناد فاش شده به موزیلا، این کمپانی سخنی در مورد اینکه این محصولات هم اکنون در حال توسعه هستند و آیا به بازار عرضه خواهند شد یا خیر، ارائه نکرده است.

firefox os firefox pad leak 94f00

تبلت طراحی شده مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس، یک نمونه‌ی ۱۰ اینچی است. در حال حاضر تبلتی مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس در بازار وجود دارد، از این‌رو با عدم تولید این محصول، موزیلا چیزی را از دست نخواهد داد. همانطور که می‌دانید این روزها کمپانی‌های شناخته شده محصولات بسیار برتری را روانه‌ی بازار کرده‌اند که عرصه‌ی را برای چنین محصولی از جانب موزیلا با امکانات بسیار محدود، تنگ تر از پیش می‌کند.

firefox os firefox stick leak af2f6

استیک تلویزیون مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس نیز از جمله‌ی محصولاتی است که احتمال موفقیت موزیلا در آن با وجود رقبایی نظیر آمازون و گوگل کمی سخت به نظر می‌رسد. این کمپانی پیش از این نیز محصولی این چنین را روانه‌ی بازار کرده، اما موفقیت چندانی کسب نکرده بود.

firefox os firefox pi leak eabbd

کامپیوتر کیبورد مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس در ظاهر کیبوردی است که از یک کامپیوتر رسپ‌بری پی نیز درون آن استفاده شده و سیستم عامل فایرفاکس روی آن قرار گرفته است. هدف از توسعه‌ی این کامپیوتر کیبورد شکل، ساخت رایانه‌ای است که کیبورد به صورت پیش فرض روی آن قرار دارد و توسعه‌دهندگان می‌توانند وب‌سایت‌های خود را با استفاده از آن توسعه دهند.

firefox os firefox hub leak d3a34

در پایان به روتر می‌رسیم که هدف موزیلا از آن تبدیل شدن به یک هاب مرکزی به منظور تامین امنیت داده‌های رد و بدل شده در یک شبکه‌ی داخلی است. باید به این موضوع اشاره کرد که تمام اطلاعات فاش شده مربوط به طرح‌های اولیه است و هنوز مشخص نیست که آیا موزیلا برنامه‌ای برای تولید هر یک از این گجت‌ها دارد یا خیر. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات