تماشا کنید: تبریک سال نو به سبک ترسناک بوستون داینامیکز با کالسکه بابانوئل مجهز به ربات

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
اگر تا‌کنون نام بوستون داینامیکز را نشنیده‌اید، بهتر است بدانید که این کمپانی شماری از بهترین و در عین حال مخوف‌ترین ربات‌های دنیا را طراحی می‌کند. این کمپانی که بیشتر با موسساتی نظیر دارپا کار می‌کند، تحت تملک گوگل قرار دارد. بوستون داینامیکز ویدیویی برای تبریک سال نو منتشر کرده که در عین تازگی و همخوانی با پیشرفت‌های قرن حاضر، ترس از آینده‌‌ را القا می‌کند.
تبلیغات

 بوستون داینامیکز یکی از کمپانی‌های پیشرو در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی انواع ربات‌ها با قابلیت‌های متحیر کننده است. ربات‌های چهارپای این کمپانی می‌توانند بدون نیاز به گرفتن کمک از طریق سیم‌های نگهدارنده، به راحتی روی زمین بدوند. این ربات‌ها حتی توانایی تحمل ضربات را نیز دارند، به بیان بهتر این ربات‌ها در صورت وارد شدن ضربه نیز تعادل خود را در حال حرکت حفظ می‌کنند. این کمپانی رباتی را نیز به شکل انسان طراحی کرده که دیدن حرکات آن نوعی وحشت را در انسان ایجاد می‌کند.

براساس گمانه‌ زنی‌های صورت گرفته، هدف گوگل از خرید این کمپانی، استفاده از ربات‌های بوستون داینامیکز به منظور توسعه‌ی سرویس نقشه‌ی خود و در نتیجه جمع‌آوری داده‌های کاربردی در اقصی نقاط جهان است. برای مثال می‌توان به ایجاد نقشه از مکان‌هایی اشاره کرد که تاکنون بشر موفق به کاوش در آن‌ها نشده است. اعماق اقیانوس‌ها، اعماق جنگل‌های تاریک، کرات دیگر و مکان‌های صعب العبور از جمله‌ی مواردی هستند که انسان توانایی لازم برای رفتن به آن‌ها را ندارد، اما ربات‌های بوستون داینامیکز به راحتی می‌توانند اطلاعات مورد نیاز گوگل را تامین کنند.

همانطور که اشاره کردیم ربات‌های بوستون داینامیکز قادر هستند با سرعت و چابکی خاصی در محیط‌های مختلف فارغ از ناهموار بودن سطح بدون ایجاد مشکلی حرکت کنند. حال بوستون داینامیکز ربات‌های خود را در ویدیوی مربوط به تبریک سال نو میلادی مورد استفاده قرار داده است. این کمپانی ربات‌های خود را جایگزین گوزن‌های شمالی کرده که وظیفه‌ی ساخت کالسکه‌ی بابا نوئل را دارند.

لینک دانلود

نظر شما در خصوص این ویدیو چیست؟ آیا بشر به سوی آینده‌ی مخربی می‌رود که بسیاری در مورد آن هشدار می‌دهند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات