یوتافون2 و سوخو100 به ایران می‌آیند

سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
شرکت دولتی روستک روسیه در نمایشگاه ایران-روسیه اعلام کرد که در صورت توافق نهایی ۱۰۰ فروند هواپیمای سوپرجت سوخو۱۰۰ به ایران فروخته شده و موبایل یوتافون۲ نیز که با همکاری ZTE به تولید انبوه رسیده در ایران به فروش می‌رسد.
تبلیغات

ویکتور نیکولایویچ کلادو مدیریت دپارتمان‌ مشارکت‌های بین‌المللی شرکت دولتی روستک روسیه در نشست خبری اعلام کرد که هواپیمای سوپرجت سوخو ۱۰۰ هم‌اکنون در آسمان ایران در حال پرواز است و در صورت توافق نهایی با مسئولان کشور، ۱۰۰ دستگاه از این سوپر جت به ایران ارسال خواهد شد.

نیکولایویچ در این مورد توضیح داد:

ایران و روسیه سابقه‌ی طولانی در همکاری‌های نظامی و اقتصادی دارند. در دوره‌ی جدید ارتباط‌های نظامی اقتصادی قرار است هواپیمای سوپرجت سوخو ۱۰۰ که هم‌‌اکنون در آسمان ایران در حال پرواز است، پس از تایید طرف ایرانی به صورت گسترده و به تعداد ۱۰۰ فروند به ایران فروخته شود. البته ما آمادگی داریم تا ضمن فروش این تعداد، خط تولید این سوپرجت را در ایران راه اندازی کرده و فناوری تولید آن را منتقل کنیم.

او با اشاره به فعالیت دارویی  خوب شرکت‌های پزشکی ایران در چند سال اخیر،برای همکاری بخش پزشکی و بیوتکنولوژیک روستک روسیه با شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی کرد. نیکولایویچ با اشاره به پیشرفت‌های انرژی در ایران به خصوص در زمینه‌ی گاز و برق، ابراز امیدواری کرد که با همکاری ایران، در مناطق صعب العبور و کوهستانی کشور ایستگاه‌های تولید برق و گاز راه اندازی کند.

نیکولایویچ

نیکولایویچ با اشاره به بخش الکترونیکی و فناوری اطلاعات ای هلدینگ بزرگ دولتی روسیه گفت:

بخشی از هلدینگ ما اقدام به تولید موبایل هوشمند یوتافون می‌کند که تلفنی با دو نمایشگر است. این موبایل یکی از محصولات خوب روسیه در زمینه‌ی دیجیتال است. البته شرکت ما در زمینه‌ی الکترونیکی نیز فعال است و در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم در گمرک ایران فناوری جدیدی که بدون بازکردن درب کانتینر‌های حمل بار می‌تواند محتویاتش را ببیند، پیاده‌سازی کنیم. ما یک طرح شهر امن داریم که در آن تمام سامانه‌های مخابراتی، انرژی و اضطراری یک شهر در یک سیستم تجمیع شده و در هنگام ایجاد مشکل، زمان بررسی و رفع اختلال را کوتاه می‌کند.

این مقام روسی در سوال خبرنگار زومیت پیرامون ورود یوتافون به ایران پاسخ داد:

تا پیش از این، یوتافون تولید انبوه نشده بود و فقط در روسیه موجود بود. اما با همکاری شرکت ZTE چین ، موبایل یوتافون۲ به تولید انبوه رسیده و در دنیا به فروش می‌رسد. دقیقا مانند همکاری اپل با چین و تولید آیفون در این کشور. با تولید انبوه یوتافون۲ امکان فروش این گوشی در سراسر دنیا وجود دارد و همه کشورهای اروپایی، آمریکا، چین و حتی ایران می‌توانند این گوشی را وارد کنند.

به گفته‌ی این مدیر، محصولات و فناوری‌های شرکت روستک دارای استانداردها و تاییدیه‌های اروپا، آمریکا و دیگر کشورهای معتبر دنیاست و این شرکت روسیه آمادگی دارد ضمن راه‌اندازی خط تولید محصولاتش در ایران، دانش و فناوری تولید این محصولات را به ایرانی‌ها منتقل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات