ال‌جی در CES 2016 از webOS 3.0 و تلویزیون‌های هوشمند جدیدش رونمایی می‌کند

سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
WebOS که پیش از این سیستم عامل موبایل بود و هم‌اکنون در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی به صورت پیش فرض نصب شده، در نمایشگاه CES 2016 نسخه‌ی سوم این سیستم‌عامل توسط ال‌جی عرضه می‌شود.
تبلیغات

 به زودی قرار است شرکت ال‌جی با دست پر در نمایشگاه CES 2016 ظاهر شود؛ تلویزیون‌های هوشمند و نسخه‌ی سوم سیستم عامل WebOS  از جمله محصولاتی هستند که این کمپانی در خلال نمایشگاه مذکور رونمایی خواهد کرد. این سیستم عامل برخلاف نسخه‌های پیشین شامل تغییرات ظاهری نخواهد بود، از آنجایی که امروزه تنوع ست‌آپ باکس‌ها زیاد شده و به دلیل قابلیت‌های زیاد آن بیشتر از نرم افزار تلویزیون‌های معمولی محبوب است، شرکت ال‌جی قصد دارد به قابلیت‌های آن بیش از هر زمان بیافزاید. 

البته نسخه‌ی سوم WebOS دارای چندین ویژگی‌ مهم است، با دریافت بروزرسانی جدید می‌توانید از قابلیت اسپلیت اسکرین بهره‌مند شده و نمایشگر تلویزیون خود را به دو بخش یا کانال تقسیم کرده و در هر بخش منبع‌های مختلفی مانند بلوری را بارگذاری کنید. همچنین قادر خواهید بود در حالی که صفحه نمایش تلویزیون خاموش است از طریق اپلیکیشن موزیک آن پخش موسیقی از اسپیکرها را ادامه دهید، البته می‌توانید سایر وسایل خانگی هوشمند ال‌جی را به وسیله اپلیکیشن IoTV کنترل کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این نسخه، قابلیت Magic Zoom است که ال‌جی در توسعه‌ی آن سعی کرده بیش از هر زمان سیستم عامل webOS  را با سخت افزارهای خود یکپارچه سازی کند؛ بر اساس گفته‌های ال‌جی، به واسطه‌ی این قابلیت کاربر می‌تواند بر روی قسمتی از تصویر بدون افت کیفیت بزرگنمایی کرده و قادر به تماشای جزئیات بیشتری از آن باشد. علاوه بر این کمپانی مذکور در این بروزرسانی Magic Remote را ارتقا داده که به این ترتیب کاربران می‌توانند توسط ریموت ست‌آپ باکس و DVR را خاموش و روشن کنند. Magic Mobile Connection ویژگی مشابه AirPlay اپل است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها و محتواهای خود را از گوشی هوشمند به تلویزیون هوشمند ال‌جی استریم کنند. می‌توان گفت تقریبا هیچ کدام از این قابلیت‌ها جادویی به شمار نمی‌آیند، اما ویژگی‌های جدیدی را به webOS 3.0 اضافه می‌کنند. 

علاوه بر این، ال‌جی ویژگی‌های Channel Advisor و Channel Plus را نیز بروزرسانی کرده است. Channel Advisor همانند TiVo، بر حسب برنامه‌های تلویزیونی و ساعاتی از روز  که به تماشای تلویزیون می‌نشینید، پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد. Channel Plus هم لیستی ترکیبی از بهترین گزینه‌هایی را به وجود می‌آورد که در سرویس‌های مختلف مثل شبکه‌های کابلی، تلویزیون یا سرویس‌هایی مانند نت فلیکس در دسترس هستند.

سیستم عامل WebOS 3.0 همانند روال سابق ال‌جی در بازه‌ی زمانی مشخص بروزرسانی شده است. البته هفته‌ی گذشته شرکت ال‌جی ۲۰ نفر از کارمندان خود در سیلیکون ولی را اخراج کرده که مستقیما در حال کار روی توسعه‌ی این سیستم عامل بودند. ال‌جی در این خصوص رسما اعلام کرده که تغییرات اخیر در نیروی انسانی این شرکت به هیچ عنوان بر روی توسعه‌ی سیستم عامل WebOS تاثیر منفی نخواهد داشت. بروزرسانی اخیر این سیستم عامل نیز صحت گفته‌های اخیر این شرکت را تایید می‌کند.

اگرچه WebOS امسال بروزرسانی شد اما هنوز بروزرسانی این سیستم عامل برای سال آینده مشخص نیست و بر اساس تغییراتی که در کارمندان ال‌جی ایجاد شده، ادامه‌ی توسعه‌ی این سیستم عامل برای ال‌جی بسیار دشوارتر از قبل خواهد شد.

می‌توان گفت رقابت‌های بیشتر و جدی‌تر برای شرکت ال‌جی ست‌آپ باکس‌های محبوب بازار است که می‌تواند در این زمینه نیز فعالیت‌های بیشتری داشته باشد. از جمله‌ی این دستگاه‌ها می‌توان به اپل تی‌وی، آمازون فایر تی وی و کروم کست ۲.۰ اشاره کرد. webOS 3.0 به قابلیت‌های بیشتری مجهز شده که حال باید منتظر تاثیر آن ماند تا مشخص شود که آیا کاربران می‌توانند آن را به دستگاه‌های ۳۵ تا ۲۰۰ دلاری ترجیح دهند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات