برگ دیگری از الکامپ ورق خورد

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
مطالعه 4 دقیقه
پرونده الکامپ ۲۱ هم بسته شد. روز گذشته نمایشگاه الکامپ با همه خوبی‌ها و کم ‌و کاستی‌هایش به کار خود پایان داد و برگی دیگر از تقویم الکامپ ورق خورد.
تبلیغات

این دوره از نمایشگاه الکامپ نسبت به دوره‌های قبل متفاوت‌تر برگزار شد؛ چرا که هم دولت الکترونیکی قدرتمندتر حضور یافته بود و هم برای استارتاپ‌ها فرصتی فراهم شد تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

در عین حال شاهد حضور پررنگ بسیاری از شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه آی‌تی بودیم که تلاش کردند در این دوره از نمایشگاه، تکنولوژی‌های روز دنیا را عرضه کنند. اما آنچه که بیشتر به چشم می‌آمد حضور مدیران منطقه‌ای شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بود که از طرفی نقطه‌ی عطفی برای نمایشگاه الکامپ به شمار می‌رود و از سوی دیگر می‌‌توان آن را نتیجه‌ی به ثمر نشستن توافقات هسته‌ای دانست. اما در سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی که امسال به الکامپ ۲۱ اختصاص داده شده بود چه گذشت.

سالن خلیج فارس

امسال نمایشگاه الکامپ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد و به همین دلیل سازمان در سالن خلیج فارس حضور پررنگی داشت. در این سالن شرکت‌های بزرگی مثل فناب، آریا همراه، صبانت، مبین‌نت، افرانت و ستاد خبری این دور از نمایشگاه، حضور داشتند. مبین‌نت در این نمایشگاه سرویس TLT و TD-LTE خود را معرفی کرد و وعده تکمیل این سرویس‌ها را تا شش ماه آینده داد. هر کدام از شرکت‌ها به نوعی سعی کردند تا سرویس‌ها و محصولات جدیدشان را به نمایش بگذارند تا بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند.

سالن میلاد

در سالن میلاد شرکت آسیاتک به ارائه‌ی سرویس‌هایش پرداخت؛ تارا مشاور کارتریج‌های تارا را به نمایش گذاشت و شرکت بهینه حفاظت به یکپارچه کردن هاردهای سخت برای سازمان‌ها و مصارف خانگی پرداخت تا امنیت اطلاعات کاربرانش را تامین کند. ایران رایانه سی‌آرام‌های مدیریت ارائه کرد؛ لاوان ارتباط تجهیزات شبکه، ندارایانه خدمات اینترنت و پهنای باند و آتنا در نمایشگاه الکامپ امسال راهکارهای امنیتی عرضه کردند.

سالن ۳۸

سالن ۳۸ همواره یکی از مهم‌ترین سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی به شمار می‌رود که شرکت‌ها برای گرفتن غرفه در این سالن رقابت می‌کنند. بنابراین اکثر شرکت‌های بزرگ و معروف در این سالن حضور پیدا می‌کنند. امسال سالن ۳۸ جایگاهی برای حضور ایرانسل، مجتمع کامپیوتری پایتخت، شماران سیستم، آی‌بی‌ام و نقش بود که به نسبت سایر سالن‌ها تعداد بیشتری بازدیدکننده را میزبانی می‌کرد.

الکامپ ۲۰۱۵

سالن ۴۱

امسال سالن ۴۱ به دولت الکترونیک اختصاص شده بود. در این سالن علاوه بر سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تامین اجتماعی حضور داشت که سرویس‌های غیر حضوری مثل دریافت لیست اینترنتی کارفرمایان، صدور چاپ حکم مستمری بگیر، چاپ فیش حقوقی، سیستم درمانی و بیمارستانی، سیستم نوبت‌دهی و پورتال معاونت درمان را به شکل آنلاین ارائه کرد.

شهرداری سیستم QR کد را معرفی کرد که بر اساس آن نیازی نیست که کاربران از کارت الکترونیکی برای عبور و مرور در شبکه‌ی مترو استفاده کنند. قوه‌ی قضاییه نیز در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت و در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه امکان مشاوره حقوقی برای افراد را فراهم کرده بود و از سوی دیگر برنامه‌ی استفاده از پابندهای الکترونیکی ویژه‌ی مجرمان را اعلام کرد.

همچنین در این سالن شاهد حضور آموزش و پرورش و سازمان ثبت اسناد بودیم.

سالن ۱۸

سالن ۱۸ امسال به استارتاپ‌ها اختصاص یافت. بنابراین امکانی فراهم شد تا استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا برای نخستین بار در الکامپ شرکت کنند و به معرفی کسب و کارشان بپردازند.

در میان این کسب و کارهای کوچک، تسکولو در زمینه‌ی مدیریت کسب و کار و زمان، اینستاچاپ چاپ عکس از اینستاگرام، مهربانه جذب سرمایه برای خیریه‌ها، ناملیک نسخه‌ی صوتی رسانه‌ها و کتاب، اخبار رسمی و نقدستان از سرویس خود که به‌روزترین خبرهای حوزه‌ی الکترونیک، جدیدترین محصولات دیجیتال هر حوزه و البته مصرف‌کنندگان محصولات بود را ارائه کردند.

سالن ۳۵

در این سالن شرکت‌هایی همچون جیرینگ، همراه اول، سنجاقک و گرین حضور داشتند. جیرینگ از سیستم پرداخت بدون کارت رونمایی کرد؛ همراه اول مثل همیشه خدمات و سرویس‌های متعددی معرفی کرد و سنجاقک به برگزاری نشست‌های خبری پرداخت. اما گرین دارای یکی از زیباترین غرفه‌های نمایشگاه الکامپ امسال بود که نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کرد.

به هر حال الکامپ امسال هم به پایان رسید و انتظار داریم همانطور که سازمان نظام‌ صنفی وعده داده، پرونده‌ی الکامپ پس از پایان نمایشگاه بسته نشود و سال آینده شاهد نمایشگاه تخصصی‌تر و نیز ادغام الکامپ و تلکام باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات