گوگل لیست بیشترین موارد جستجو شده در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با جستجو در داده‌های خود تصویری از آن چه که در سال ۲۰۱۵ توسط کاربران بیشترین جستجو را داشته‌اند، ترسیم کرده است. این نتایج نشان می‌دهند که در سال گذشته دنیای ما چگونه بوده و چه اتفاقات مهمی در آن به وقوع پیوسته‌اند. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

گوگل مواردی را که در سال ۲۰۱۵ بیشترین بار جستجو شده‌اند را منتشر کرده است. این نتایج نشان می‌هند که حملات تروریستی در پاریس، جوایز اسکار و جام جهانی کریکت از مواردی هستند که بیشترین بار توسط کاربران سراسر دنیا جستجو شده‌اند. این داده‌ها انواع رویدادهای مختلف سال ۲۰۱۵ که در ظاهر متفاوت اما در باطن یکسان هستند را شامل می‌شوند. این رویدادها شامل بحران مهاجران، بحران اقتصادی یونان و رسوایی فولکس واگن می‌شوند.

از بین این رویدادها، حملات پاریس با ۸۹۷ میلیون بار جستجو بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است. اولین جستجو در این باره دقایقی پس از حملات آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته‌اند. مردم سرتاسر دنیا سوالاتی مانند «دعا برای چیست؟»، «داعش چیست؟» و «چه گروهی در زمان حملات پاریس در حال اجرای کنسرت بودند» را در مورد حملات پاریس از گوگل پرسیده‌اند. دیگر حوادث مانند تیراندازی‌ها در آمریکا، تیتری از جستجوها با نام کنترل حمل و نقل اسلحه را بار دیگر مطرح کرده است.

واضح است که جستجوها در مورد پاریس پس از انتشار خبر حملات تروریستی مطرح شد؛ اما دیگر موضوعات نیز در طی سال میلادی گذشته میلیون‌ها بار جستجو شده‌اند. ملکه الیزابت دوم با پشت سر گذاشتن ۶۲امین سال حکومت خود به حاکمی با بیشترین دوران حکومت تبدیل شد. با حضور ملکه الیزابت دوم در خبرها، جستجوها در ماه سپتامبر به اوج خود رسید. کاربران مواردی همچون «چرا او دو تاریخ تولد دارد» یا «کار او به عنوان ملکه چیست؟» را در مورد ملکه الیزابت سوال کرده‌اند. جنگ ستارگان نیز سال را با قدرت آغاز کرد و با آغاز پخش تریلرهای فیلم جدید، جستجو در مورد این موضوع به اوج خود رسید و ۱۵۵ میلیون بار جستجو شد.

هر چند گوگل اتفاقات مهم مانند یافته‌های جدید علمی، اتفاقات غم‌انگیز و تفریحی را در بین بزرگ‌ترین لحظات سال ۲۰۱۵ قرار داده است ولی به نظر می‌رسد برای برخی، اتفاقات سراسر دنیا اهمیتی نداشته و بسیاری می‌خواهند در مورد فردی بدانند که بی‌هوش در خیابان پیدا شده بود. لامار اودوم، بسکتبالیست حرفه‌ای که سابقه‌ی بازی در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا را دارد، در صدر لیست برترین جستجوهای ترند سال قرار گرفته است. در این لیست برخی بازی‌های آنلاین و موبایل در کنار فیلم سریع و خشن نیز قرار گرفته‌اند.

در این بین بازی‌های کامپیوتری و فیلم‌هایی مانند Fallout 4، Furious 7، Jurassic World و American Sniper در بین بیشترین موارد جستجو شده در موضوعات مربوط به خود به چشم می‌خورند.

به هر حال این داده‌ها از سمت گوگل تصویری از دنیای اطراف ما را ترسیم می‌کنند و نشان می‌دهند که مردم سراسر دنیا چه نکات اشتراکی با یکدیگر دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات