ساندار پیچای با انتشار پستی از مسلمانان و سایر اقلیت‌ها حمایت کرد

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
در پی تشدید احساسات ضد اسلامی توسط سیاستمداران در شماری از کشور‌ها همچون آمریکا، اغلب مدیران کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی فناوری به اظهار نظر در این مورد پرداخته و از مسلمانان حمایت کرده‌اند تا نشان دهند نظر سیاستمداران یک کشور نظر عموم مرد آن نیست. پس از مارک زاکربرگ، ساندار پیچای نیز به این جمع پیوسته و به این موضوع اشاره کرده که باید از مسلمانان و سایر اقلیت‌ها در آمریکا و سایر نقاط جهان حمایت کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 حملات تروریستی گروه‌هایی تکفیری نظیر داعش که با داعیه‌ی اسلام به انجام اقدامات غیرانسانی و کشتار افراد در کشور‌های مختلف می‌پردازند، احساسات ضد مسلمانان در شماری از کشور‌های غربی بیش از پیش تشدید شده است. دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا است که در این مورد با اظهارات جالب توجه خود به تشدید احساسات ضد اسلامی دامن می‌زند. در مقابل شماری از مدیران عامل و افراد فعال در حوزه‌ی فناوری با این رویکرد مخالف بوده و حمایت خود از مسلمانان را اعلام کرده‌اند. پس از مارک زاکربرگ که روز گذشته با انتشار پستی پشتیبانی خود را از مسلمانان اعلام کرد، حال ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل نیز به این صف پیوسته است.

پیچای به این موضوع اشاره کرد که نباید اجازه داد تا ترس باور‌ها و ارزش‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد. وی همچنین اضافه کرده که باید از مسلمانان و سایر اقلیت‌ها در آمریکا و سایر نقاط جهان حمایت کرد.

ساندار پیچای در پست خود اشاره‌ای به گوگل نکرده، اما دلیل حمایت از این موضع را تشریح کرده است. وی در این مورد این چنین اظهار نظر کرده است:

ابتدا برای اظهار نظر در این مورد شک داشتم، چراکه اظهار نظر در این مورد باعث شعله‌ورتر شدن مباحثات در این خصوص می‌شود. همه‌ی افراد آزاد هستند تا در مورد موضوع‌های مختلف اظهار نظر کنند، اما عقاید هر فرد نشان دهنده‌ی این نیست که جامعه نیز با آن‌ها موافق است.

پیچای با اشاره به داستان زندگی خود و مهاجرت از هند به آمریکا، کشور ایالات متحده را مکانی خوانده که در آن امکانات و موقعیت‌های برابری برای مهاجران وجود دارد و این کشور با در پیش گرفتن چنین سیاستی بخش اعظمی از قدرت خود را مدیون اقداماتی دانسته که توسط مهاجران انجام شده است. وی اشاره‌ای مختصر به گوگل کرده که وی در آن مشغول به کار است. پیچای از گستردگی تنوع نژادی در گوگل سخن گفته و همین موضوع را فاکتوری جذاب برای کار کردن در این کمپانی خوانده است.

همانطور که اشاره کردیم، دونالد ترامپ یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا است که در کمپین انتخاباتی خود با رویکردی منفی به مسلمانان سخن می‌گوید. ترامپ حتی پیشنهاد داده تا از ورود مسلمانان و افرادی که از کشور‌های خاصی قصد سفر به ایالات متحده را دارند جلوگیری شده و اجازه‌ی ورود به این کشور صادر نشود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات