مجیک لیپ ۸۲۷ میلیون دلار دیگر جذب سرمایه کرد

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
تب تند فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دست‌مایه‌ی ظهور استارت‌آپ‌های متعددی شده است. مجیک لیپ یکی از همین کمپانی‌های نوپا اما قدرتمند است که بصورت سری در حال توسعه‌ی فناوری خود است. در آخرین دور از جذب سرمایه توسط این کمپانی، ۸۲۷ میلیون دلار دیگر به سوی مجیک لیپ سرازیر شده است.
تبلیغات

مجیک لیپ یک کمپانی فعال در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با واقعیت مجازی است که بصورت سری به توسعه‌ی آنچه که در نظر دارد، ادامه می‌دهد. اخباری محدود از آنچه که این کمپانی در دست توسعه دارد، به بیرون درز کرده است، اما همین اطلاعات کم نیز نویدبخش یک فناوری جالب توجه است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه با جذب ۸۲۷ میلیون دلار دیگر میزان سرمایه‌ی جذب شده توسط این کمپانی به بیش از ۱.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است. با توجه به آخرین جذب سرمایه‌ی انجام شده توسط این کمپانی، ارزش مجیک لیپ با برآورد سهام واگذار شده به بیش از ۳.۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

با وجود چنین جذب سرمایه‌ای باید مجیک لیپ را یکی از استارت‌آپ‌های قدرتمندی خواند که هنوز محصولی را روانه‌ی بازار نکرده و در مرحله‌ی توسعه‌ی فناوری مورد نظر خود است. باید به این موضوع اشاره کرد که آنچه که مجیک لیپ در پی توسعه‌ی آن است، واقعیت سینمایی یا Cinematic Reallity نام دارد و مبتنی بر واقعیت افزوده است. این کمپانی وعده داده تا این فناوری بسیار جذاب‌تر از محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی باشد که هم اکنون در بازار وجود دارد. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به هدست واقعیت مجازی آکیولس اشاره کرد که تحت تملک فیسبوک قرار دارد. این هدست واقعیت مجازی تصاویری مجازی را به کاربر نمایش می‌دهد. هولونز مایکروسافت نیز از همین دسته محصولات است. همه‌ی این فناوری‌ها از هدست‌های واقعیت مجازی بهره می‌برند، اما مجیک لیپ از فناوری انتشار نور روی چشم کاربر به منظور تصویر کردن اشیا مجازی استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست که سرمایه‌گذاری جدید توسط چه شخص یا کمپانی صورت گرفته است، اما صندلی جدیدی در هیئت مدیره‌ی کمپانی اضافه شده است.

مجیک لیپ اطلاعات بسیار محدودی را در مورد فناوری خود عرضه می‌کند. آخرین اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی در سپتامبر گذشته در قالب ویدیویی منتشر شد. پیش از انتشار آخرین ویدیو در ماه سپتامبر، این کمپانی تصاویری کوتاه از یک بازی را نیز منتشر کرده بود که مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده‌اش توسعه یافته بود.

لینک دانلود

رونی آبوویتز، موسس و مدیرعامل مجیک لیپز به این موضوع اشاره کرده که این کمپانی در حال توسعه‌ی تراشه‌ی جدیدی مبتنی بر ایجاد میدان‌های نوری است که تجربه‌ی جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. وی همچنین اعلام کرده که کمپانی در حال توسعه‌‌ی زیرساخت‌های تولیدی در فلوریدا به منظور تولید انبوه تراشه‌ی مورد نظر است.

پیش از اعلام رسمی جذب سرمایه‌گذاری ۸۲۷ میلیون دلاری، یکی از نشریات در جنوب فلوریدا اعلام کرد که این کمپانی درصدد جذب سرمایه‌ای قریب به یک میلیارد دلار است. ریکد نیز گزارشی را منتشر کرده بود که نشان از انجام مذاکرات علی بابای چینی به منظور سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در مجیک لیپ داشت.

پارسال مجیک لیپ موفق شد سرمایه‌ای ۵۴۲ میلیون دلاری را از سوی گوگل جذب کند. از جمله‌ی سایر کمپانی‌های نام آشنا که در مجیک لیپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توان از کوالکام نام برد. ساندار پیچای از ماه گذشته‌ی میلادی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی مجیک لیپ انجام وظیفه می‌کند. جذب کلان سرمایه و حضور کمپانی‌های مشهور حوزه‌ی فناوری در کنار این کمپانی نشان از این دارد که مجیک لیپ در حال توسعه‌ی فناوری جذابی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات