تیم کوک کروم بوک را محصولی با قابلیت‌های محدود و غیرکاربردی معرفی کرد

جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در آخرین اظهار نظر خود که روز چهارشنبه در جریان نشستی آموزشی در حوزه‌ی کدنویسی انجام شده، به این موضوع اشاره کرد که اپل علاقمند به ساخت محصولات قدرتمند برای دانشجویان و معلمان است و ساخت گجت‌هایی ارزان قیمت همچون کروم‌بوک گوگل که صرفا برای گرفتن امتحان از دانش آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرند، جزء خواسته‌های این کمپانی نیست.
تبلیغات

تیم کوک در جریان مصاحبه‌ای که با BuzzFeed انجام داده به این موضوع اشاره کرده که کمپانی تحت مدیریتش علاقه‌ای به رقابت با سایر کمپانی‌ها در زمینه‌ی ساخت محصولاتی ارزان قیمت همچون کروم بوک در حوزه‌ی آموزشی ندارد. وی تاکید کرده که اپل تلاش می‌کند تا از طریق بهبود طراحی و قابلیت‌های محصولاتی مبتنی بر سیستم‌عامل مکینتاش و iOS، به دانش آموزان و معلمان کمک کند.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما علاقمندیم تا به دانش آموزان در فرآیند یادگیری و به معلمان در حوزه‌ی آموزش کمک کنیم؛ اما هیچگاه محصولاتی را که صرفا برای گرفتن امتحان مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای افراد حاضر در این حوزه تولید نخواهیم کرد. ما محصولاتی را تولید می‌کنیم که راهکار‌های کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ با استفاده از این محصولات کاربران قادرند به یادگیری مفاهیم جدید پرداخته و در سطوح مختلف از آن‌ها استفاده کنند.

اپل در حال حاضر شاهد ار دست دادن بازاری است که زمانی در آن فرمانروایی می‌کرد. این حوزه همان بخش آموزش است که گوگل در حال ربودن گوی سبقت از طریق ارائه‌ی محصولاتی نظیر کروم‌بوک‌ها است. این تغییر وضعیت را باید در گرو فاکتورهایی خواند که از جمله‌ی آن می‌توان به هزینه‌ی اختصاص داده شده اشاره کرد. قیمت بالای محصولات بسیاری از مراکز آموزشی، آمریکا را بر آن داشته تا به سمت محصولاتی نظیر کروم بوک‌های گوگل بروند. در برخی شرایط که نهادهای آموزشی با کمبود بودجه روبرو هستند، خرید آیپد‌های اپل چندان به صرفه نیست؛ لزوم استفاده از کیبورد در شماری از تست‌ها، کفه‌ی ترازو را به سمت کروم‌بوک‌های گوگل بیش از پیش سنگین‌تر می‌کند.

اپل سابقه‌‌ای چندین ساله در زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات قابل استفاده برای کلاس‌های درسی را در کارنامه دارد؛ در کنار این سابقه، محصولات اپل بسیار کاربردی نیز هستند.

البته نباید به همین سادگی از کنار کروم بوک‌های گوگل در کلاس‌های درس گذشت. در طول چند سال اخیر که زمان بسیار کوتاهی است، کروم بوک‌های گوگل موفقیت بزرگی را به دست آورده‌اند؛ بطوریکه براساس اطلاعات ارائه شده این محصولات تا پایان سال ۲۰۱۵ بیش از سایر محصولات در حوزه‌ی آموزش سهم خواهند داشت. البته برای مشاهده‌ی به واقعیت پیوستن این پیش‌بینی‌ها باید منتظر آینده بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات