سامسونگ نام تجاری Duo Pixel را برای فناوری جدید دوربینش به ثبت رساند

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هر ساله سامسونگ تعداد زیادی پتنت وعلائم تجاری مختلف را به ثبت می‌رساند، اما همه تکنولوژی‌های این پتنت‌ها را در محصولات تولیدی خود استفاده نمی‌کند. حال این کمپانی نام تجاری Duo Pixel را به ثبت رسانده که نوید آزمایش سنسور پرچمدار آتی‌اش را می‌دهد.
تبلیغات

کمپانی سامسونگ هر ساله چندین پتنت به ثبت می‌رساند که جدیدترین پتنت این کمپانی درخواست ثبت اختراع طرح تبلت‌های لوله شونده، فناوری اندازه گیر میزان چربی بدن برای گوشی‌های هوشمند است. حال این کمپانی بعد از نام Britecell، دوباره با پتنت یک نام تجاری ظاهر شد! این کمپانی حال نام تجاری Duo Pixel را به ثبت رسانده است. هنوز مفهوم این نام تجاری مشخص نیست اما به نظر می‌رسد سامسونگ درحال آزمایش سنسور یک دوم اینچ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پرچمدار جدیدش یعنی گلکسی اس ۷ است. 

samsung سامسونگ

بر اساس آخرین اطلاعات این سنسور دوربین دارای سایز پیکسلی بسیار بزرگ‌تر از پیکسل دوربین گوشی‌های هوشمند بوده و مجهز به تکنولوژی dual-PD یا دیودهای دوگانه حساس به نور است. عملکرد این فناوری شبیه به حسگر دوگانه پیکسل کنون است که برای هر محدوده پیکسلی دو دویود نوری به جای یک فوتودیود واحد دارد؛ دلیل فوکوس سریع تر دوربین در زمان ثبت تصاویر و ضبط ویدیو نیز همین مورد است.

در هر حالت تمامی این خبرها، اطلاعاتی از سنسور دوربین پرچمدار آتی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ را نوید می‌دهد که به یک دوربین جدید مجهز خواهد شد. البته در حال حاضر دوربین گوشی‌های گلکسی اس ۶ و نوت ۵ سامسونگ نیز جزو بهترین‌های بازار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات