سامسونگ با پروژه Valley فبلت‌ها را بازتعریف می‌کند

یک‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
این روزها فبلت‌ها طرفداران زیادی در دنیای گوشی‌های هوشمند دارند؛ اما به نظر می رسد سامسونگ که برای اولین بار مفهوم فبلت را به بازار گوشی‌های هوشمند ارائه داد در حال باز تعریف این سری از گوشی‌های هوشمند است. با زومیت برای آشنایی با پروژه Valley سامسونگ همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید واژه فبلت برای گوشی‌های هوشمند بزرگ استفاده می‌شود؛ گوشی‌هایی که هم قابلیت استفاده به عنوان یک گوشی را دارند و هم می توان به عنوان یک تبلت از آن‌ها استفاده کرد. در واقع گلکسی نوت سامسونگ اولین گوشی بود که خود را از گوشی های ۴ اینچی زمانش جدا کرد و  با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شد و البته تجربه‌ی جدیدی از کار با گوشی‌ها را به کاربران ارائه داد. از آن زمان به بعد سامسونگ با ارائه‌ی مدل های دیگر از این گوشی هوشمند، نه تنها نمایشگر گلکسی نوت را بزرگ‌تر کرد، بلکه کیفیت آن را نیز ارتقاء داد. هر  چند که از زمان گلکسی نوت ۳  تاکنون اندازه‌ی نمایشگر سری نوت سامسونگ روی ۵.۷ اینچ ثابت مانده است. 

موافقان فبلت ها: فبلت ها هم گوشی و هم تبلت هستند

برای برخی از افراد فبلت‌های ۵.۷ اینچی به نوعی جزء تبلت‌ها محسوب می‌شوند؛ از این رو آن‌ها تمایلی به خرید گوشی‌های هوشمند بالای ۵ اینچ ندارند.  برای افرادی که وبگردی می‌کنند، موسیقی گوش می‌دهند یا افرادی که علاقمند به عکاسی هستند فبلت‌ها به خوبی پاسخگوی همه چیز هستند؛ ولی برای افرادی که کمی جدی‌تر به بازی‌ها نگاه می‌کنند، نمایشگرهای ۵.۷ اینچی هم  کوچک هستند. هرچند تماشای ویدیو در نمایشگرهای بزرگ این قبیل گوشی‌های هوشمند لذت‌بخش است، ولی بازی کردن و استفاده از حالت چند پنجره‌ای سامسونگ در فبلت‌ها به خوبی تبلت‌ها نیست. با این که سامسونگ فبلت‌ها را به بازار معرفی کرده ولی به نظر می رسد خود این شرکت‌ هم در مورد جایگاه دقیق فبلت‌ها مطمئن نیست.

مخالفان فبلت‌ها: فبلت‌ها نه گوشی  خوبی هستند و نه نقش تبلت را به خوبی ایفا می‌کنند

در واقع دو دیدگاه رو در روی هم قرار دارند؛ کسانی که نسبت به فبلت‌ها خوشبین هستند معتقدند فبلت هم گوشی است و هم تبلت، اما منتقدان فبلت‌ها معتقدند فبلت‌ها نه توانسته‌اند گوشی های خوبی باشند و نه نقش یک تبلت را به خوبی ایفا می‌کنند. 

 شاید همه‌ی این‌ موارد به نوعی دست به دست هم داده‌اند تا هیجان زیادی در رابطه با  گوشی هوشمند خم شدنی سامسونگ که از آن با نام پروژه Valley یاد می‌شود، وجود داشته باشد. تا جایی که می‌دانیم سامسونگ در پروژه Valley قصد دارد تا گوشی هوشمندی با قابلیت خم شدن بسازد. این گوشی هوشمند به نمایشگر انعطاف‌پذیر مجهز خواهد بود. نمایشگرهای منعطف با محصولاتی نظیر Gear S سامسونگ در سال ۲۰۱۴، گلکسی اس ۶ اج و گلکسی اس ۶ اج پلاس معرفی شدند و امید می رود در آینده‌ی نزدیک در تبلت‌های سامسونگ هم شاهد این نمایشگرها باشیم. 

 گوشی هوشمند پروژه Valley سامسونگ نه تنها به نمایشگر خمیده مجهز خواهد بود بلکه برخی معتقدند تعریف واقعی فبلت در این گوشی هوشمند به واقعیت بدل می‌شود. در واقع بسیاری از فبلت‌های امروزی هرچند نمایشگر بزرگی دارند ولی در واقع بیشتر یک گوشی هستند تا یک تبلت. از این رو، گوشی هوشمند جدید سامسونگ زمانی که به یک گوشی نیاز داشته باشید، گوشی هوشمند شما است و وقتی به تبلت نیاز داشته باشید، به تبلت تبدیل می شود. اگر می‌خواهید فیلمی را در این گوشی هوشمند تماشا کنید یا قصد بازی در آن دارید، نمایشگرش را باز کنید و اگر قصد دارید تا فقط با آن تماس برقرار کنید کافی است که نمایشگرش را ببندید. در واقع به نوعی می‌توان گفت که هر وقت بخواهید گلکسی تبلت را در اختیار دارید و با بستن آن به نوعی یک گوشی گلکسی کامپکت دارید. 

برخی معتقدند که پروژه Valley سامسونگ تعریف درستی از یک تبلت و یک گوشی هوشمند والبته ترکیبی از این دو با عنوان فبلت ارائه می‌دهد. در واقع به نظر می رسد که سامسونگ در حال باز تعریف فبلت‌ها است. انتظار می‌رود این پروژه در سال ۲۰۱۶ به نتیجه برسد. نظر شما در مورد پروژه Valley سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات