نسخه جدید گوگل ناو پیامک‌ها را برایتان می‌خواند تا به آنها پاسخ دهید

یک‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پس از فراگیری طراحی متریال در سراسر اکوسیستم خود قصد دارد به دستیار صوتی گوگل ناو امکانات بیشتری را اضافه کند. در همین راستا توانایی خواندن پیامک‌ها و ارائه‌ی قابلیت پاسخگویی کاربران به آن‌ها، ویژگی جدید این دستیار صوتی برای گوشی‌های اندرویدی خواهد بود.
تبلیغات

 گوگل ناو یکی از امکانات حیاتی برای کاربران اندروید به شمار می‌آید که البته توسعه‌ی این دستیار صوتی تمام نشده و گوگل مرتبا به قابلیت‌های آن اضافه می‌کند. جدیدترین ویژگی اضافه شده به گوگل ناو به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند پیامک‌ها را شنیده و به آن‌ها پاسخ دهند. 

حال اگر به گوگل ناو سئوالی مانند «آخرین پیامک‌های من را نشان بده» را مطرح کنید، این دستیار صوتی در واکنش به این سئوال سریعا پنج پیامک آخر را که دریافت کرده‌اید نمایش می‌دهد. گوگل ناو می‌تواند هرکدام از پیامک‌ها را که بخواهید برایتان بخواند و پاسخ ارسال کند. البته چندین ترفند بدین منظور وجود دارد؛ مثلا می‌توانید از عباراتی مانند «show me my last messages»، «show me my latest messages» یا «show me my newest messages» و «read me...» استفاده کنید. گوگل ناو با شنیدن این عبارات علاوه بر پیامک‌ها می‌تواند ایمیل‌ها را نیز برایتان بخواند.

البته این قابلیت تنها برای پیامک‌های دریافتی از طریق اپراتورها کاربرد دارد و به واسطه‌ی آن نمی‌توان پیام‌های صوتی گوگل را جستجو کرد. با این حال می‌توان از گوگل ناو انتظار داشت تا در بروزرسانی‌های بعدی به قابلیت‌ خواندن پیامک‌های موجود در دیگر اپلیکیشن‌های ارسال پیامک نیز مجهز شود.

گوش دادن به پیامک‌ها با گوگل ناو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات