واردات موبایل، تبلت و لپ تاپ شرکت‌های اپل و مایکروسافت منع قانونی ندارد

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
به گفته رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان، واردات کالاهای دیجیتال آمریکایی از جمله موبایل، تبلت و لپ‌تاپ به ایران منع قانونی ندارند. بدین ترتیب محصولات اپل و مایکروسافت می‌تواند به کشور وارد شود.
تبلیغات

چند ماهی است در بازار شایعه شده که پس از اجرا شدن قانون ثبت IMEI گوشی‌های وارداتی، واردات کالاهای آمریکایی از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اپل و مایکروسافت، به کشور متوقف می‌شود که دلیل آن منع قانونی واردات کالاهای آمریکایی به کشور عنوان می‌شود.

یدالله صادقی، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان، در پاسخ به این سؤال که «باتوجه به ممنوع بودن واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، آیا لوزام الکترونیکی مانند موبایل و لپ تاپ نیز شامل این ممنوعیت می‌شود؟» گفت:

کالاهایی مانند موبایل، تبلت، لپ تاپ و موارد مشابه، صرف نظر از برند یا کشور سازنده محصول، تحت قوانین واردات کالاهای سرمایه‌ای قرار داشته و کالای مصرفی محسوب نمی‌شوند.

به گفته صادقی، در بند چهار قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده، کالاهای سرمایه‌ای و بادوام که خدمات پس از فروش در کشور داشته باشند، می‌توانند به ایران وارد شوند. موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر نیز در این دسته کالایی قرار می‌گیرند و وارداتشان منع قانونی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات