اپلیکیشن گوگل عبارات پیچیده‌تر را نیز درک می‌کند

سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
زبان عنصری بسیار پیچیده در باطن اما ساده در ظاهر است. با وجود اینکه هر روز از این ابزار استفاده می‌کنیم، اما فرآیند یادگیری زبان را در طول سالیان دراز از یاد برده‌ایم. اما می‌توان با نگاهی به پیشرفت اپلیکیشن گوگل در فهم سوالات و بالا رفتن قدرت درک به پیچیده بودن زبان انسان پی برد.
تبلیغات

 اپلیکیشن گوگل روز به روز در مقایسه با گذشته پیشرفت کرده و از قدرت درک بیشتری در قبال سوالات پرسیده شده از آن برخوردار می‌شود. غول جستجو ابتدا از گراف دانش برای درک سوالات استفاده می‌کرد که توانایی نهایی آن در درک مفاهیم یک موجودیتی بود. طی سالیان اخیر هوش مصنوعی سیستم شناسایی و درک جملات گوگل نیز توسعه یافته و این قابلیت را در اختیار اپلیکیشن گوگل قرار داد تا با درک برخی واقعیات، پاسخ‌های درخوری را در قبال سوالات ساده‌ی پرسیده شده در اختیار کاربران قرار دهد.

حال گوگل اعلام کرده که این سیستم قادر است به سوالات بسیار پیچیده‌تری پاسخ دهد. گوگل هم اکنون سوالات چند فاکتوری را دریافت کرده و با استفاده از سیستم هوشمند خود این سوالات را به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کند تا بتواند مفهوم اصلی را درک کند. اپلیکیشن گوگل تلاش می‌کند تا با تقسیم کردن هر جمله به بخش‌های مختلف، منظور و مفهوم اصلی نهفته در پشت کلماتی که ساختار جمله را تشکیل داده‌اند، درک کند. به بیان بهتر اپلیکیشن گوگل اکنون دارای قدرت درک مفاهیمی است که در پشت معانی ظاهری لغات تشکیل دهنده‌ی یک جمله قرار گرفته است.

از جمله‌ی سوالاتی که هم اکنون گوگل قادر است به درستی به آن‌ها پاسخ دهد، سوال در مورد حقایقی در بازه‌ی تاریخی مشخصی است که این بازه‌ی تاریخی نیز با یک واقعه‌ی دیگر مشخص می‌شود. برای مثال گوگل قادر است به سوالاتی چون "جمعیت ژاپن در زمان زلزله‌ی کوبه چقدر بود؟" به راحتی پاسخ دهد. در این سوال، فاکتور مشخصی برای درک زمان ارائه نشده و گوگل باید خود با بررسی جمله، میزان جمعیت ژاپن در زمان مشخص شده را پیدا کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات