سرعت و بُرد بلوتوث در سال ۲۰۱۶ چند برابر افزایش می‌یابد

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
همزمان با رشد و توسعه‌ی فناوری اینترنت اشیاء، بلوتوث هم برای داشتن سهم هر چه بیشتر از حوزه‌ی ارتباطات اشیای هوشمند توسعه می‌یابد. به تازگی خبرهایی در مورد توسعه‌ی قابلیت‌های جدید بلوتوث در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فناوری بلوتوث در سال ۲۰۱۶ با نگاهی به رشد حوزه‌ی اینترنت اشیاء  شاهد بهبودهای گسترده‌ای خواهد بود. توبی نیکسون-رییس هیات مدیره‌ی گروه بلوتوث در این مورد می‌گوید:

تقاضای بسیار زیادی از سوی اعضای ما و شرکت‌های صنعتی برای افزایش قابلیت‌های کنونی بلوتوث وجود دارد.

 توسعه‌ی بلوتوث شامل افزایش چهار برابری بُرد بلوتوث نسبت به مسافتی است که در حال حاضر پوشش می‌دهد. همچنین سرعت این فناوری دو برابر خواهد شد که کاربر را قادر می سازد تا داده‌ها را با سرعت بیشتری منتقل سازد، بدون این که نیازی به افزایش انرژی مصرفی داشته باشد. همچنین دستگاه‌ها از طریق بلوتوث قادر خواهند بود که به یک شبکه مِش (mesh network) متصل شوند که قادر است تمام خانه یا ساختمان را پوشش دهد.

مارک پاول-مدیر اجرایی گروه بلوتوث نیز در این مورد می گوید:

نقشه‌ی راه فناوری بلوتوث دلیل قوی بر ماموریت ما برای سرعت بخشیدن به خلاقیت‌های صنعتی است. بلوتوث از سوی توسعه‌دهندگان و تولید‌کنندگان پرشماری به عنوان راه حل ارتباطی در حوزه اینترنت اشیاء انتخاب شده است. ویژگی‌های جدیدی هم که به بلوتوث اضافه خواهد شد باعث می‌شود که بلوتوث به پشتوانه‌ی محکمی برای اینترنت اشیاء تبدیل شود. 

طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۵، اینترنت اشیاء بازاری ۲ تا ۱۱.۱ تریلیون دلاری خواهد داشت. این به این معنی است که فرصت‌های بالقوه‌ی زیادی برای بلوتوث وجود دارد.  با توسعه‌ی بلوتوث، قابلیت‌های جدید این فناوری در خانه‌های هوشمند، اتوماسیون صنعتی و زیر ساخت‌های هوشمند بکار خواهد رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات