مدیر عامل تلگرام بابت اظهار نظر عجولانه خود معذرت خواهی کرد

پنج‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
چند روز پیش مدیرعامل تلگرام دولت ایران را متهم به مسدود سازی این شبکه‌ی پیام رسان کرد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز در پاسخ، این ادعا را رد کرد و دلیل آن را اختلالات اینترنت در کشور دانست. از دیروز مجددا بحث در این باره شدت گرفت تا جایی که پاول دوروف در توییتر خود تایید کرد خواسته‌ی ایران مبنی بر مسدود سازی کانال‌های غیراخلاقی را جامعه عمل می‌پوشاند. حال امروز وی در کانال رسمی تلگرام خود بابت سوء برداشت‌اش از درخواست ایران معذرت خواهی کرده است.
تبلیغات

 پاول دوروف، مدیر پیام‌رسان تلگرام گفته است که اعلام قبلی وی مبنی بر مسدود شدن تلگرام در ایران نادرست یا عجولانه بوده است و از این بابت عذرخواهی می‌‌کند.

دوروف با انتشار بیانیه‌ای گفته است که کارشناسان تلگرام ادعای مقامات ایران مبنی بر اختلال موقت سه مسیر ارتباطی ایران با وب جهانی و در نتیجه مختل شدن دسترسی به همه سرویس‌های غربی از جمله تلگرام را محتمل می‌دانند و دسترسی به تلگرام هم دوباره برقرار شده است.

دولت ایران، فرستادن درخواست دسترسی جاسوسی به محتوای پیام‌های تلگرام را انکار کرده و درخواستی که من دریافت کرده بودم تقلبی بوده و به تأیید هیچ مقام بلندپایه‌ای نرسیده است.

وی همچنین سوء برداشت خود را این چنین توجیه کرده است که: «در جایی که سابقه سانسور اینترنت وجود دارد، به راحتی می‌توان دچار سوءبرداشت شد.»

او در عین حال تأکید کرده که امکان پذیر بودن دسترسی به تلگرام و اظهارات وزیر مخابرات ایران که دولت در پی فیلترینگ تلگرام نیست را نمی‌توان تضمینی تلقی کرد که در آینده هم برای این پیام رسان اینترنتی مشکلی پیش نمی‌آید.

مقامات ایران روشن کرده‌اند که اگر کانال‌ها یا بات‌های پورن در تلگرام در دسترس باشد، این پیام رسان را فیلتر خواهند کرد. اگر تنها نگرانی آنها این مسئله باشد، مشکلی در پیش نخواهد بود، چون ما از قبل بیشتر بات‌ها و کانال‌های غیر اخلاقی را به دلیل محدودیت‌های خودمان مسدود کرده‌ایم. 
ایران سابقه‌ی فیلتر کردن فیس‌بوک، توییتر و چندین سرویس دیگر را دارد و ممکن است روزی تلگرام نیز فیلتر شود.

از دیروز عده‌ای از کاربران ایرانی هنگام مراجعه به بعضی کانال های تلگرام با این پیام مواجه می شدند که "متاسفیم! این کانال به خاطر محدودیت‌های محلی، در کشور شما در دسترس نیست."

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش در پاسخ به پرسشی در مورد محتوای مستهجن تلگرم گفت:

اگر کانال‌های غیراخلاقی تلگرام آنطور که شما می‌گویید بسته نشده باشد ممکن است خود ما به عنوان دولت نگذاریم که این شبکه در ایران ادامه فعالیت دهد.

گفته می‌شود تلگرام در ایران حدود ۲۰ میلیون کاربر فعال دارد که آن رقم قابل توجه‌ای به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات