تولید دوربین مکعبی Hero4 Session گوپرو را به دردسر انداخت

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی C&A که تولید دوربین‌های موسوم به Polaroid Cube را برعهده دارد، دادخواستی را بر علیه گو پرو به دادگاه ارائه کرده و مدعی شده که دوربین Hero4 Session گوپرو امتیاز پتنت طراحی ثبت شده برای این کمپانی را نقض کرده است.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده، کمپانی C&A که دوربین‌های Polaroid Cube را تولید می‌کند، به دلیل شباهت دوربین Her4 Session گوپرو، از این کمپانی شکایت کرده است. هر دو دوربین از ظاهری مکعبی شکل با گوشه‌های گرد بهره می‌برند. C&A معتقد است که گوپرو با زیر پاگذاشتن طراحی دوربین کیوب تولید شده تحت برند پلاروید، محصول خود را روانه‌ی بازار کرده است. باید به این موضوع اشاره کرد که دوربین توسعه یافته توسط گوپرو از نظر فنی دارای مشخصات بالاتری است، بطوریکه از نظر کیفیت فیلم‌برداری و همچنین تصویربرداری، گوپرو بهتر عمل می‌کند. از نظر اندازه‌ی نیز محصول گوپرو دارای سایز بزرگ‌تری است.

در ماه مارس میلادی گوپرو پتنتی را برای ساخت دوربین‌ها با ساختار مکعبی به ثبت رسانده، اما این پتنت محدود به نمای ظاهری این دوربین است.

همانطور که اشاره کردیم پتنت ثبت شده توسط گوپرو بسیار کوتاه و سطحی است و در آن اشاره‌ای به جزئیات استفاده از ساختار مکعبی شکل برای ساخت دوربین نشده است. در این پتنت تنها هفت تصویر از یک دوربین با بهره‌گیری از این ساختار قرار گرفته است. باید دید که دادگاه تصمیم‌گیرنده در مورد این پرونده، با استناد گوپرو به این پتنت رای موافق با خواسته‌های این کمپانی را صادر خواهد کرد یا گوپرو مورد مجازات قرار خواهد گرفت. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این تنها مشکلی نیست که گوپرو با آن روبرو است. این کمپانی پس از عرضه‌ی این گوشی‌هوشمند با نرخ پایین فروش این مدل از دوربین خود روبرو شد و همین امر این کمپانی را مجبور کرد تا قیمت محصول خود را از ۴۰۰ به ۳۰۰ دلار کاهش دهد. در صورتی که کمپانی C&A بتواند تمام خواسته‌های خود را در دادگاه به کرسی بنشاند، فروش محصول گوپرو در آمریکا متوقف شده و علاوه بر دریافت خسارتی که رقم آن منتشر نشده، کل سود کسب شده توسط گوپرو با فروش این دوربین نیز باید به C&A  واگذار شود.

در صورتی که C&A موفق به کسب رای موافق دادگاه شود، باید در انتظار منازعات پتنتی دیگری نیز در این حوزه و تولید دوربین‌ها با شکل مکعبی باشیم، چراکه شماری از کمپانی‌های چینی نیز اقدام به تولید محصولی این چنین کرده‌اند. کانن نیز به عنوان یک کمپانی شناخته شده در عرصه‌ی تولید دوربین، محصولی در این شکل و شمایل را با قیمت ۳۰٫۰۰۰ دلار از ماه دسامبر روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات