از صعود تا سقوط؛ فلیپ بورد در تلاش برای بهبود وضعیت

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
فلیپ بورد در سال ۲۰۱۰ و به فاصله‌ی چند ماه پس از معرفی آیپد اپل، در اختیار کاربران قرار گرفت و با استقبال کاربران به محبوب‌ترین اپلیکیشن آیپد در اپ استور تبدیل شد. اما فلیپ بورد این روزها وضعیت چندان مناسبی ندارد؛ چراکه رتبه‌ی این اپلیکیشن در میان اپلیکیشن‌های آیپد در اپ استور به رده‌ی ۱٫۰۳۰ سقوط کرده است. با زومیت باشید تا به بررسی وضعیت این اپلیکیشن بپردازیم.
تبلیغات

 پس از آنکه اپل در سال ۲۰۱۰ اولین نسل از آیپد خود را معرفی کرد، سرویس خبررسانی فلیپ بورد عرضه شد و در ماه‌های اولیه موفق شد تا محبوبیت بالایی را میان کاربران کسب کند؛ بطوریکه اپلیکیشن این سرویس در رتبه‌ی اول اپلیکشن‌های دانلود شده روی آیپد تبدیل شد. حال پس از گذشت پنج سال از زمان آغاز به کار این سرویس، وضعیت آن چندان مطلوب نیست و رتبه‌ی آن در میان اپلیکیشن‌های محبوب آیپد به رده‌ی ۱٫۰۳۰ سقوط کرده است. این سرویس دیگر محبوبیت گذشته را ندارد و روند نزولی را از نظر استفاده توسط کاربران در پیش گرفته است.

فلیپ بورد این روزها ارزشی بین ۸۰۰ میلیون تا ۱.۳۲ میلیارد دلار دارد. این کمپانی در آخرین سرمایه‌گذاری صورت گرفته، مبلغی ۵۰ میلیون دلاری را در ماه جولای به دارایی‌های خود اضافه کرد. بزرگ‌ترین سرمایه‌ی جذب شده توسط این کمپانی مبلغی ۲۱۰ میلیون دلاری است که پیش‌تر به ارزش آن افزوده شده است.

اخیرا شایعاتی در مورد احتمال فروش فلیپ بورد به توییتر با پرداخت مبلغی یک میلیارد دلاری مطرح شده بود که البته این موضوع به دلیل عدم توافق دو کمپانی در مورد قیمت، با شکست روبرو شد. براساس اطلاعات ارائه شده در گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، این کمپانی تنها به یک چهارم از هدف خود برای فروش در سال گذشته دست یافته است. فلیپ بورد فروشی ۸۰ میلیون دلاری را در سال ۲۰۱۴ برای خود تعیین کرده بود که تنها موفق به فروش ۲۰ میلیون دلاری شد.

FlipBoardInt

وال استریت ژورنال اعلام کرده که میزان مبلغ دریافت شده در ازای نمایش تبلیغات توسط فلیپ بورد نیز تا ۵۰ درصد کاهش یافته و همین موضوع نیز به عنوان فاکتوری برای نزول فلیپ بورد بدل شده است. در کنار همه‌ی این مسائل، باید به عرضه‌ی سروسیس نظیر Apple News توسط اپل نیز اشاره کرد که حضور پرقدرتی را داشته است. سرویس جدید اپل در آیپد‌ها بسیار کاربردی بوده و ظاهری بسیار جذاب دارد. تمام این موارد باعث شده تا فلیپ بورد با مشکلات عدیده‌ای روبرو شود.

فلیپ بورد در حال یافتن راه‌های جدیدی است تا از این طریق همچنان به بقای خود ادامه دهد. از جمله‌ی این راه‌ها باید به روش‌های جدیدی برای نمایش تبلیغات و جلب نظر آگهی دهندگان اشاره کرد. فلیپ بورد اخیرا آگهی‌های ویدیویی با عنوان Cinema Loop را نیز به سرویسش افزوده است.

همچنین باید به اضافه کردن محتوایی از نشریات چاپی نظیر نیویورکر اشاره کرد که از ماه جولای در اختیار خوانندگان فلیپ بورد قرار گرفته است. این موضوع نشان از این دارد که تولیدکنندگان محتوا نیز علاقمند به انتشار مطالب خود در قالب آنلاین و دیجیتال هستند.

نظر شما در خصوص آینده‌ی فلیپ بورد چیست؟ آیا این سرویس دوباره به دوران اوج خود بازخواهد گشت یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات