محققین دانشگاه MIT قادر به تشخیص اجسام از پشت دیوار به کمک وایفای هستند

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
محققین دانشگاه MIT به تازگی موفق به توسعه‌ی فناوری تشخیص اجسام از پشت دیوار به کمک سیگنال‌های وای‌فای شده‌اند. با ادامه‌ی این مطلب همراه زومیت باشید.
تبلیغات

روند کار دستگاه ساخته شده توسط محققین MIT که RF-Capture نام دارد به این صورت است که سیگنال‌ها را از داخل دیوار عبور می دهد و این سیگنال‌ها پس از برخورد به شخص یا جسم مورد نظر به طرف یک سنسور بازتاب داده می‌شوند. این فرآیند باعث تشکیل تصویری از شخص یا جسم می‌شود که وضوح آن برای تشخیص شمای کلی جسم و حرکات آن کافی است.

فرآیند پردازش تصویر نیازمند توان محاسباتی بسیار زیادی است؛ چرا که سیگنال‌های بازتاب داده شده همراه با نویز بسیار زیادی هستند که در نهایت منجر به اعوجاج تصویر خواهد شد. برای کاهش این نویزها، محققین اقدام به ایجاد مجموعه‌ای از تصاویر از صحنه‌ی مورد نظر کردند.

فادل ادی؛ یکی از محققین این پروژه می‌گوید:

برای کاهش نویز در سطح بالا، اطلاعات جمع‌آوری شده در طول زمان و داده‌های مناسب را با هم ترکیب کرده و به صورت یک مدل درآوردیم. تمامی داده‌ها جمع‌آوری شده و آنالیز می‌شوند. الگوریتم توسعه داده شده تمامی تصاویر لحظه‌ای بدست آمده را در در قالب شمایل بدن انسان با اندام‌های اصلی مانند سر، سینه، بازوها و پاها به نمایش در می‌آورد.

این تیم اکنون قادر است به تعدادی از مشخصه‌های فرد مانند قد و عرض شانه از طریق تصاویر ایجاد شده پی ببرد. محققین می‌توانند از طریق پردازش این اطلاعات، الگوی اندام‌های بدن و ابعاد آن‌ها را تشخیص دهند.

ادی می‌گوید:

می توان از تصاویرپردازش شده در قالب شمایل بدن انسان، در تشخیص افراد ازهم کمک گرفت. در طول آزمایشات، دقت این سیستم بالای ۹۰ درصد بوده است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر این فناوری در فاز آزمایشگاهی است؛ اما این تیم امیدوار است که فناوری یاد شده در مواردی نظیر کنترل خانه‌ی سالمندان بکار رود.

در پایان می‌توانید ویدئویی از عملکرد این دستگاه را تماشا کنید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات