تماشا کنید: مقایسه وزن اشیاء با استفاده از فناوری 3D Touch آیفون 6 اس

یک‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل در آیفون‌های جدید خود از نسخه‌ی بهبود یافته‌ی فناوری فورس تاچ با عنوان 3D Touch رونمایی کرد. حال اپلیکیشنی توسعه یافته که با بهره‌گیری از این قابلیت می‌تواند وزن دو شی مختلف را با قرار گرفتن روی صفحه‌ی نمایش آیفون مقایسه کند.
تبلیغات

اپلیکیشنی با عنوان Plum-0-Meter برای آیفون‌های مجهز به 3D Touch اپل منتشر شده که با استفاده از آن می‌توان وزن دو شی را با یکدیگر مقایسه کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این اپلیکیشن قادر نیست تا دقیقا وزن اشیایی را که روی صفحه‌ی نمایش قرار می‌گیرد، تشخیص دهد، بلکه فقط قادر است وزن دو شی را با یکدیگر مقایسه کند. همانطور که در ویدیوی مربوط نیز مشاهده می‌کنید، این اپلیکیشن از قابلیت 3D Touch آیفون‌ ۶ اس اپل استفاده می‌کند. ساز و کار استفاده شده در این اپلیکیشن مبتنی بر میزان فشار وارد شده روی صفحه‌ی نمایش در مقایسه با بیشینه فشاری است که می‌تواند به صفحه‌ی نمایش وارد شود. این اپلیکیشن بصورت متن باز بوده و می‌توان بدون نیاز به جیلبریک کردن آیفون، آن را از طریق گیت‌هاب روی گوشی هوشمند نصب کرد.

لینک دانلود

با توجه به اینکه صفحه‌ی نمایش چند لمسی آیفون قادر است تا پنج لمس مختلف را شناسایی کند، پس احتمالا در این اپلیکیشن نیز می‌توان تا وزن پنج شی را با یکدیگر مقایسه کرد. دقت تاچ سه بعدی مورد استفاده در نمایشگر آیفون نیز بسیار بالا است و می‌توان با استفاده از آن وزن دو شی مختلف را با دقت اندازه‌گیری کرد.

هواوی و اپل دو کمپانی هستند که از فناوری موسوم به فورس تاچ در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند. میت اس هواوی و آیفون‌ ۶ اس  و ۶ اس پلاس اپل سه گوشی هوشمندی هستند که به فناوری فورس تاچ مجهز شده‌اند.

برای مشاهده تمامی مطالب مرتبط با آیفون های جدید اپل به صفحه‌ی آیفون 6 اس مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات