اپل و گوگل، با ارزش‌ترین برند‌های جهان برای سومین سال متوالی

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل و گوگل بار دیگر رده‌های اول و دوم باارزش‌ترین برندهای جهان را از آن خود کردند. در رد‌ه‌بندی بهترین برند‌های جهان در سال ۲۰۱۵ هم‌چنان غول‌های فناوری بیشترین سهم را در رده‌های بالا داشتند. برای اطلاع از جزئیات این لیست با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 امسال نیز برند اپل با افزایش ۴۳ درصدی به ارزش ۱۷۰ میلیارد دلار رسیده است و هم‌چنان لقب باارزش‌ترین برند جهان را با خود به یدک می‌کشد. برند گوگل نیز با افزایش ۱۲ درصدی به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده و جایگاه دوم را برای سومین سال پیاپی تصاحب کرده است. تخمین ارزش یک شرکت بر اساس عملکرد مالی، قدرت نفوذ برند در خرید مشتری‌ها و توانایی آن در قیمت‌گذاری بالا انجام می‌شود.

top 10 golbal branding 2015

مایکروسافت جایگاهش را با آی‌بی‌ام عوض کرده و به رتبه چهارم سقوط کرده است. همچنین سامسونگ همانند سال گذشته در رده‌ی هفتم قرار گرفته و آمازون نیز با صعود پنج پله‌ای در رده‌ی دهم قرار گرفته است. سایر‌ برند‌های موجود در ۱۰ جایگاه اول این لیست عبارتند از کوکاکولا، تویوتا، جنرال الکتریک و مک‌دونالد.

لنوو یکی از شرکت‌های تازه‌وارد به این لیست است و با قرارگیری در جایگاه صدم در انتهای این رده‌بندی قرار دارد. پِی‌پَل نیز برای اولین بار با تصاحب رده‌ی ۹۷ در بین شرکت‌های حاضر در این رده‌بندی قرار گرفته است. برند‌های نینتندو و نوکیا نیز با افت زیاد ارزش روبرو شده و دیگر جایی در این لیست ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات