مایکروسافت و گوگل به منازعات پتنتی خود پایان دادند

پنج‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی‌های بزرگ عرصه‌ی فناوری رفته رفته در حال کنار گذاشتن مجادلات پتنتی هستند، چراکه دو کمپانی گوگل و مایکروسافت طی توافقی که با یکدیگر، به نزاع پتنتی خود در چند ساله‌ی خود پایان داده‌اند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده، گوگل و مایکروسافت برای پایان دادن به منازعات پتنتی خود به توافق رسیده‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این دو غول فناوری برسر فناوری‌های ارتباطی و ویدیویی به توافق رسیده‌اند. این توافق را باید پایانی ۲۰ جدال این کمپانی بدانیم که در کشور‌های آمریکا و آلمان در حال بررسی بود.

البته این دو کمپانی هنوز اطلاعاتی را در رابطه با توافق مالی طرفین عنوان نکرده‌اند، هرچند این توافق به تمام پرونده‌های دعاوی بین این دو کمپانی که از سال ۲۰۱۰ در جریان بودند، پایان خواهد داد. بخشی از پتنت‌های مورد نظر مربوط به زمانی است که گوگل، موتورولا را تصاحب کرد و از این‌رو پتنت‌های این کمپانی به گوگل انتقال یافت.

در بیانیه‌ی منتشر شده برای این توافق به این موضوع اشاره شده که دو کمپانی مایکروسافت و گوگل از این پس تمام مجادلات خود را در برای مشکلات موجود بر سر استفاده از فناوری‌های مورد مناقشه به حال تعلیق درخواهند آورد. این موضوع شامل فناوری‌های مرتبط با کمپانی موتورولا نیز می‌شود. گوگل و مایکروسافت علاوه بر کنار گذاشتن مجادلات خود در مورد استفاده از پتنت‌ها، همکاری با یکدیگر را نیز پیش‌بینی کرده‌اند. این دو کمپانی در نظر دارند تا با همکاری یکدیگر به توسعه‌ی فناوری‌های جدیدتر بپردازند که این موضوع به نفع مشتریان این دو غول فناوری خواهد بود.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ میلادی برای اولین بار با مطرح کردن یک دعاوی پتنت مدعی شد که سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی باید مبالغی را به دلیل بکارگیری پتنت‌های متعلق به مایکروسافت به این کمپانی پرداخت کنند. در مقابل نیز گوگل با در اختیار داشتن پتنت‌های موتورولا مدعی شد که مایکروسافت از فناوری‌های مربوط به ارتباط وای فای و همچنین فشرده‌سازی ویدیو در ابزارهایی نظیر پی‌سی، گوشی‌های هوشمند و ایکس باکس استفاده کرده و از این‌رو باید مبالغی را در این راستا به گوگل پرداخت کند.

هرچند گوگل موتورولا را از آن خود کرد، اما این کمپانی نهایتا این کمپانی را در ازای پرداخت ۳.۲ میلیارد دلار در اختیار لنوو قرار داد. اما در طی فروش موتورولا به لنوو خبری از در اختیار گذارشتن پتنت‌های موتورولا نبود.

طی نزاع این دو کمپانی، مایکروسافت موفق شد تا در سال ۲۰۱۳ برنده از دادگاه خارج شده و مبلغ ۱۴.۵ میلیون دلار را به عنوان جریمه از گوگل دریافت کند. موتورولا در همان سال، پرونده‌ی دعاوی دیگری را در مقابل اپل واگذار کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات