تبلت Pixel C گوگل رسما رونمایی شد: نمایشگر ۱۰.۲ اینچی، پردازنده تگرا ایکس ۱ و سه گیگابایت رم

سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی کروم بوک پیکسل برای اولین بار در سال ۲۰۱۳، مدت‌ها شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی تبلت گوگل در محافل خبری مطرح بود. دقایقی پیش گوگل تبلت خود را با نام پیکسل سیرسما معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل در جریان رویداد امروز خود، دقایقی پیش از تبلت جدیدش رونمایی کرد. تبلت  Pixel C مجهز به کیبورد جداگانه است و زاویه آن از ۱۰۰ تا ۱۳۵ درجه قابل تنظیم است. این کیبورد بوسیله یک آهنربا به تبلت وصل می شود. 

پیکسل سی برخلاف سایر محصولات سری پیکسل که کروم بوکی بودند به اندروید مارشمالو مجهز شده است. هیچ اتصالی روی دستگاه وجود ندارد و ارتباط بین کیبورد و تبلت از طریق بلوتوث است. اکثر لپ‌تاپ‌ها کیبورد ۱۹ میلیمتری دارند و کیبورد این دستگاه هم ۱۸.۸ میلی‌متری است.

google nexus 5x 6p 0521

این تبلت از USB نوع C‌ پشتیبانی می‌کند. تبلت پیکسل سی گوگل مجهز به نمایشگر ۱۰.۲ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۸۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۰۸ پیکسل در اینچ، پردازنده‌ی تگرا ایکس ۱ انویدیا و پردازشگر گرافیکی مکسول همچنین ۳ گیگابایت رم است. 

google nexus 5x 6p 0570

 یکی از ویژگی‌های جالب در این تبلت این است که تبلت به صورت بی سیم و القایی کیبورد را شارژ می‌کند. بنابراین هیچ گاه نیاز ندارید کیبورد را شارژ کنید. گوگل ۴ میکروفون در تبلت پیکسل C تعبیه کرده است تا کاربر مشکلی در کنترل صوتی دستگاه نداشته باشد.

تبلت پیکسل سی در تعطیلات پایان سال میلادی جاری به بازار عرضه خواهد شد.  قیمت نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی  آن ۴۹۹ دلار  و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی نیز با قیمت ۵۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد در صورتی که مایل به خرید کیبورد هم باشید باید مبلغ  ۱۴۹ دلار به صورت جداگانه بپردازید.

حالا که گوگل تصمیم گرفته پا به میدان تبلت‌ها بگذارد، به نظر می‌رسد رقابت بین غول‌های فناوری دنیا شدیدتر از قبل هم بشود. شاید بد نباشد که برای درک بهتری از قیمت تبلت پیکسل C‌ گوگل، قیمت آیپد پرو اپل را به یاد بیاوریم. قیمت آیپد پرو اپل با ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و کیبورد آن نیز ۱۶۹ دلار قیمت دارد. باید منتظر بمانیم و واکنش سایر تولیدکنندگان تبلت را برای حصول درک بهتری از شرایط کنونی بازار به دقت زیر نظر بگیریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات